English

مراسم بزرگداشت حسین محجوبی نقاش و معمار معاصر برگزار می شود

مراسم بزرگداشت حسین محجوبی نقاش و معمار شناخته‌شده چهارشنبه بیست و نهم آذر به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشورمان برگزار خواهد شد.

مراسم بزرگداشت حسین محجوبی نقاش و معمار معاصر برگزار می شود
به گزارش خبرگزاری موج

، مراسم نکوداشت حسین محجوبی ؛ نقاش و معمار برجستهِ معاصر به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و با حضور و سخنرانی جمعی از استادان و پژوهشگران نامدار کشور در تالار اجتماعات شهید مطهری (ره) انجمن برگزار می‌شود.

در این آیین که چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد، محمود شالویی رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، محمدحسین حلیمی استاد دانشگاه تهران، بهمن نامورمطلق استاد دانشگاه شهید بهشتی، محمدعلی رجبی دوانی عضو شورای مشاوران علمی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی و پریسا شاد قزوینی استاد دانشگاه الزهرا سخنرانی خواهند کرد.

همچنین در این مراسم زمان خیری نوازنده و مدرس ساز «نی» به اجرای برنامه موسیقایی خواهد پرداخت.

حسین محجوبی در سال ۱۳۰۹ در لاهیجان به دنیا آمد و از نوجوانی به نقاشی روی آورد. در سال ۱۳۲۹ شمسی به دبیرستان البرز تهران رفت و سپس در سال ۱۳۳۸ در رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد. وی همزمان دروس معماری را هم گذراند.

محجوبی در سال ۱۳۳۵ و قبل از فارغ التحصیلی، جایزه اول نمایشگاه جمعی انجمن ایران و آمریکا را از آن خود کرد. از جمله آثار ماندگار او در زمینه رشته معماری، طراحی و ساخت پارک ساعی تهران در سال ۱۳۴۲ و نظارت بر اجرای ساخت پارک‌های ملت، نیاوران، لاله، شفق و خزانه و همچنین اولین پارک های کویری ایران در سال‌های بعد است.

محجوبی با بیش از ۹۰ نمایشگاه اختصاصی و شرکت در صدها نمایشگاه گروهی در ایران و سایر کشورها از پرکارترین هنرمندان برجسته و صاحب سبک نقاشی و معماری است.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در خیابان ولیعصر (عج) پایین‌تر از میدان منیریه، خیابان سرلشگر بشیری، شماره ۷۱ واقع است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه