English

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران:

زبان و ادب فارسی وام‎دار نثر فاخر ابوالفضل بیهقی است

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران ابراز داشت: زبان و ادب فارسی وام‎دار نثر فاخر و وزین ابوالفضل بیهقی است.

زبان و ادب فارسی وام‎دار نثر فاخر ابوالفضل بیهقی است

به گزارش خبرگزاری موج، محمود شالویی عصر دوشنبه در سخنرانی خود در سیزدهمین همایش بین المللی بزرگداشت ابوالفضل بیهقی و بازشناخت پیوند نثر فارسی و هویت ملّی، که به صورت مجازی صورت گرفت، اظهار کرد: زبان و ادب فارسی وام‎دار نثر فاخر و وزین ابوالفضل بیهقی است. تلاش و کوشش برای ارج نهادن به زبان و ادب فارسی و توجه به شعر و نثر، که بیهقی از استوانه‌های وزین آن به شمار می‌رود، اقدامی ستودنی است.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران بیان کرد: در شرایطی که زبان و ادب فارسی در معرض خطر و تهاجم زبانی از سوی بیگانگان و خارج از مرزها واقع شده، برپایی همایش بزرگداشت ابوالفضل بیهقی امری نیکو است و باید از از برگزار کنندگان این برنامه قدردانی کرد.

وی گفت: سرزمین گرانقدر ایران عزیز در جهان به زبان و ادب خویش شناخته می‌شود که در این بین شعر و نثر نقش مهمی دارند و این ۲ بسان گوهرهای ارجمندی هویت خویش را نمودار می‌کنند.

شالویی گفت: همچنین از دانشگاه حکیم سبزواری که شرایط مناسبی را برای برگزاری این همایش فراهم کرده است تا محققان و پژوهشگران پیرامون نثر وزین فارسی گفت‌وگو کرده و سخن و نوشتار خود را عرضه کنند، سپاسگزاری می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه