English

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان:

هدف نهضت ملی مسکن تحویل سازه های با استحکام است

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه هدف نهضت ملی مسکن تحویل سازه های با استحکام است گفت: بنابراین برای بالا بردن کیفیت نیاز به زمان است و برای ساخت مسکن به دنبال احداث سازه های با استحکام هستیم.

هدف نهضت ملی مسکن تحویل سازه های با استحکام است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، مجید صالحی‌امیر معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه هدف نهضت ملی مسکن تحویل سازه های با استحکام است بنابراین برای بالا بردن کیفیت نیاز به زمان است و برای ساخت مسکن به دنبال احداث سازه های با استحکام هستیم اعلام کرد: زمین ۶۸۰ هکتاری در شورین همدان طی دو ماه آینده برای ساخت مسکن ملی کلنگ زنی می شود.

مجید صالحی‌امیر اظهار کرد: زمین پروژه ۴۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن واقع در شهرک فرهنگیان و در کنار دانشگاه پیام نور، از نظر ریالی دارای ارزش خوبی است اما در بررسی های مرکز ژئوتکنیک کارشناسان این حوزه اعلام کردند این پروژه روانگرایی خاک داشته و از نظر استحکام خاک نیاز به تقویت دارد.

صالحی‌امیر ادامه داد: به همین منظور در حال بهسازی خاک این پروژه بوده و به دنبال این هستیم که هزینه آماده سازی خاک از مردم گرفته نشود و صرف بهسازی شود و به علت تأخیر افتادن  زمان انجام پروژه این هزینه را سازمان ملی خاک مسکن پرداخت می کند.

وی تصریح کرد: شرکت توسعه گران عمران وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در حضور استاندار تعهد کرده این پروژه را ۲۷ ماهه به اتمام برسانند، در واقع دو سال برای ساخت و سه ماه هم برای بهسازی خاک زمان نیاز است به طوریکه از فروردین ۱۴۰۱ استارت این پروژه زده شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان در ادامه بیان کرد: زمین ۶۸۰ هکتاری در شورین طی دو ماه آینده برای ساخت مسکن ملی کلنگ زنی می شود و با توجه به اینکه همدان یک شهر جمعیت پذیر بوده و با جمعیت ۱۲۲ هزار نفری متقاضی روبروست، یک طرح موفقیت آمیز است.

وی در بخش دیگری درباره وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های استان همدان توضیحاتی ارائه کرد: در شهرستان ملایر طرح ۵۰۲ واحدی آغاز شده و به علت تقاضای زیاد طرح دیگر ۱۱۰۰ واحدی کلنگ زنی شده است.

وی ادامه داد: ۱۵۰۳ واحد مسکن مهر انتقال داده شده به مسکن ملی همچنان در شهرهای فیروزان، فامنین، برزول، گل تپه و کبودراهنگ فاقد متقاضی است، متأسفانه در شهرستان ها استقبال از مساکن ملی نمی شود و سه بار در سامانه مسکن هم اعلام شده و واریز وجه اتفاق نیفتاده است.

صالحی‌امیر درباره پروژه های در دست اقدام در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد: در شهر نهاوند به عنوان شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر یک پروژه شامل ۴۰۰ واحد در حال ساخت است که در مرحله اجرای اسکلت قرار دارد. در فامنین نیز با وجود ۳۳۸ واحد نیمه کاره، این طرح فقط ۳۰ متقاضی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر