English

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان خبر داد:

حضور بیش‌از یک‌میلیون مسافر در بقاع متبرکه

مدیرکل اوقاف هرمزگان از اجرای طرح آرامش بهاری در ۴۱ بقعه متبرکه خبر داد و گفت: بیش از یک‌میلیون مسافر نوروزی و زائر از خدمات معنوی و رفاهی این طرح بهره‌مند شدند.

حضور بیش‌از یک‌میلیون مسافر در بقاع متبرکه
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس مسعودی مدیرکل اوقاف هرمزگان با بیان اینکه نوروز امسال به‌دلیل تقارن بهار طبیعت با ماه مبارک رمضان، دو طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی به‌طور همزمان در بقاع متبرکه استان اجرا شد، گفت: طی این مدت،  ۱۵۷ هزار نفر زائر و مسافر نوروزی از خدمات اسکان در محل امامزادگان و بقاع متبرکه استان استفاده کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه در ۲۰ بقعه سفره افطاری ساده گشوده شد، افزود: به‌طور متوسط، روزانه ۴۰۰ نفر در جلسات تفسیر و ۱۲۰۰ نفر در جمع‌خوانی قرآن کریم شرکت داشته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان از اجرای طرح آرامش بهاری در آستان مبارک ۴۱ امامزاده و بقعه متبرکه استان هرمزگان در نوروز ۱۴۰۳ و همچنین افزایش تعداد مسافران و زائران نسبت با سال گذشته خبر داد و افزود: تعداد یک میلیون و ۵ هزار نفر زائر و مسافر نوروزی از خدمات معنوی و رفاهی این طرح در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان بهره بردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مسعودی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفند سال گذشته آغاز شد که تا ۱۵ فروردین ادامه داشت، تصریح کرد: در طرح آرامش بهاری، اقداماتی از قبیل فضاسازی محیطی، برپایی سفره‌های هفت‌سین در بقاع متبرکه، اعزام روحانی و مبلغ، برپایی خیمه‌های معرفت و غرفه‌های پاسخگویی به سئوالات دینی و... برای خدمت‌رسانی به زوار انجام شده است.

وی گفت: در طرح ضیافت الهی نیز خدمات فرهنگی مذهبی اعم از جمع‌خوانی، تفسیر، محفل انس با قرآن، افطاری ساده و احیاء شب‌های قدر برگزار شد که این طرح تا ۲۳ فروردین ادامه خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان افزود: برپایی غرفه‌های مشاوره دینی، مذهبی و اجتماعی از دیگر برنامه‌های اجرای این طرح‌ها در امامزادگان و بقاع متبرکه استان هرمزگان بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه