English

ثبت بیش از ۳۵ هزار زایمان در هرمزگان در سال گذشته

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: در سال ۱۴۰۲ در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ۳۵ هزار و ۵۱۴ مورد زایمان ثبت شده است.

ثبت بیش از ۳۵ هزار زایمان در هرمزگان در سال گذشته
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، منوچهر کمالی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: سال گذشته در استان تعداد ۳۵ هزار و ۵۱۴ زایمان به ثبت رسیده که از این تعداد، ۱۸ هزار و ۴۸۹ زایمان طبیعی و  ۱۶ هزار و ۵۹۷ زایمان سزارین و از بین ۳۵ هزار و ۷۵۰ موالید زنده حاصل زایمان‌ها، ۱۸ هزار و ۳۳۷ نوزاد پسر و  ۱۷ هزار و ۴۱۳ نوزاد دختر به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به طرح ملی جوانی جمعیت برای آینده کشور و اهمیت آن افزود: در محدوده زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نسبت به سال گذشته شاهد افزایش نرخ باروری هستیم.

معاون درمان دانشگاه با تاکید بر نهادینه شدن زایمان طبیعی به جای زایمان به روش سزارین، بیان کرد: امن‌ترین روش زایمان، زایمان طبیعی محسوب می‌شود و لازم است فرهنگ‌سازی مناسب بین بانوان و خانواده‌ها صورت گیرد.

کمالی با اشاره به اینکه ۷۴ اتاق خصوصی زایمان (LDR) در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه فعال است، در ادامه بیان کرد: تعداد ماماهای شاغل در بیمارستان‌های دارای بلوک زایمانی ۴۸۲ نفر و متخصص زنان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز ۸۱ نفر هستند.

وی در پایان گفت: ماماها نقش مهمی در نظام سلامت، کاهش مرگ‌ومیر مادران و نوزادان، کاهش سقط عمومی جنین، کاهش عوارض ناشی از بارداری و زایمان و ترویج زایمان طبیعی دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه