English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد؛

تشریح اقدامات و خدمات حوزه سلامت در نیمه نخست تعطیلات نوروزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ارائه خدمات بهداشتی و درمانی توسط دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سطح استان به مسافران و هموطنان در ایام تعطیلات نوروز را تشریح کرد.

تشریح اقدامات و خدمات حوزه سلامت در نیمه نخست تعطیلات نوروزی
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان
، غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در استان هرمزگان با توجه به گستردگی استان و اینکه ما از شرق تا غرب استان حدود بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر جاده و ۱۴ جزیره داریم؛ خدمات سلامت در سطح وسیع ارائه می شود.

جاودان ابراز کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا کنون ۳۳۹ هزار ۳۰۸ خدمت در حوزه نظارت بر اماکن بهداشتی شامل نظارت بر سلامت مواد غذایی مواد آشامیدنی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی شامل ویزیت پزشکان و مراجعه به درمانگاه های ما در مناطق روستایی، خدمات دندانپزشکی و بهداشت محیط و حرفه ای صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در بحث نظارتی موارد متخلف نیز معرفی به مراجع قضایی انجام شده است که حدود ۱۸۳ مورد معرفی به دادگاه در حوزه بهداشت در سطح استان داشتیم.

جاودان اظهار کرد: درمورد نظارت بر سلامت آب و موارد آشامیدنی حدود۱۵ هزار و ۴۵۵ مورد کلر سنجی از آب های آشامیدنی در سطح استان انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگات تصریح کرد: درحوزه درمان تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به بیمارستانهای دانشگاهی استان۳۴ هزار و ۷۶۴ نفر بوده و ۱۲ هزار و ۱۳۲ نفر هم در بیمارستانها استان بستری شده اند.

وی عنوان کرد: یک هزار و ۴۶۹ مورد عمل جراحی طی این مدت در بیمارستانهای استان انجام شده است و تا کنون تعداد مراجعین به درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه ۵ هزار و ۲۹۹ نفر به ثبت رسیده است و ۱۶۵ نفر هم در بین بیمارستانهای استان و خارج استان جابجایی بیمار داشته ایم.

جاودان بیان کرد: در سطح نظارت بر درمانگاههای خصوصی و کلینیک های تابعه و همچنین مواردی که کار درمانی انجام می دهند حدود ۱۵ مورد در این ایام بازدید توسط همکاران ما انجام گرفته که در حال جمع بندی پرونده ها و در صورت نیاز معرفی به مراجع مربوطه صورت می گیرد.

وی ابراز داشت: در حوزه فوریتهای پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی از ۲۴ اسفند تا کنون ۶۴۰ مورد ماموریت در ۹۷ پایگاه اورژانس زمینی، دریایی و هوایی استان انجام شده است که از این تعداد ماموریت ۹۵۱ مصدوم ترافیکی بوده و تعداد ۷۹۲ مورد به مراکز درمانی ارجاع و همچنین ۲۰ مورد فوتی در این ایام گزارش شده است.

رئیس دانشگاه افزود: درموارد غیر ترافیکی یک هزار و ۴۶۶ مورد ماموریت انجام شده که از این تعداد ماموریت یک هزار و ۵۲۵ بیمار غیر ترافیکی اعزام و متاسفانه ۳۶ مورد فوتی نیز گزارش شده است.

جاودان ابراز کرد: امسال در دو پایگاه اورژانس هوایی بصورت بالگرد خدمات اورژانسی صورت گرفته و برای نخستین بار با استفاده از یک هواپیمای اورژانس بال ثابت تا کنون دو ماموریت و اعزام بیمار انجام شده است.

وی ضمن توصیه به خانواده ها به ویژه مسافران نوروزی خاطر نشان کرد: مسافران حتما در مسیر استراحت کنند و از مواد غذایی و آب سالم استفاده کنند؛ همچنین با دقت در رانندگی از سرعت و سبقت غیر مجاز که جان خود و خانواده به خطر می اندازد پرهیز کنند تا انشاالله این ایام را به سلامتی و خوشی پشت سر بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه