English

سلامت تأثیر مستقیم بر سرمایه اجتماعی دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:‌ سلامت و تقویت پایه های سلامت در جامعه و ارائه خدمات مناسب به تقویت سرمایه اجتماعی می انجامد.

سلامت تأثیر مستقیم بر سرمایه اجتماعی دارد
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مجمع سلامت این استان با تأکید بر ضرورت ترغیب صنایع در زمینه ایفای مسؤولیت های اجتماعی در حوزه سلامت و تأثیر آن بر تقویت سرمایه اجتماعی و نقش متقابل سلامت بر سرمایه اجتماعی خاطرنشان کرد: هر مقدار که در زمینه سلامت مردم به طور جدی گام برداریم، احساس مشارکت و همدلی نیز در جامعه تقویت می شود.

وی بخش بزرگی از دستاوردهای حوزه پزشکی را متوجه وقوع انقلاب اسلامی و خودباوری در داخل و توجه به ظرفیت ها و سرمایه های داخلی در این زمینه دانست و تأکید رهبری معظم انقلاب اسلامی بر کاهش هزینه های درمانی مردم نیز در همین راستا دانست و خاطرنشان کرد:‌ بحث بهداشت و درمان در کانون توجه همه قرار گرفته است و این سبب رشد این بخش است.

جاودان به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در هرمزگان به بیش از 2 میلیون نفر در جامعه افزود:‌ گستردگی استان و وجود جزایر سبب سختی و پیچیدگی خاصی در این حوزه شده است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به تربیت نیرو در 56 رشته تخصصی درمانی در این دانشگاه اشاره و تأکید کرد: توفیق داشتیم امسال تعداد زیادی دانشجوی خارجی را پذیرش کنیم و این موفقیت مهمی برای دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بشمار می رود.

وی بیان داشت: مرگ و میز نوزادان در هرمزگان بشدت کاهش یافته و در این حوزه بر ارائه خدمات برای مهار سوء تغذیه نوزادان به منظور مهار کم وزنی و کوتاه قدی متمرکز شده ایم که در این راه نیازمند حمایت خیران نیز هستیم.

جاودان پوشش واکسیناسیون در استان را نیز مطلوب خواند و انجام واکسیناسیون پنوموکوک را محصول حمایت معاونت بهداشتی وزارت بهداشت دانست که به دیگر مناطق کشور نیز تسری خواهد یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه