English

بهره‌برداری از بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان بندرعباس با حضور رئیس‌جمهور

در چهل و پنجمین بهار انقلاب، بیمارستان 112 تختخوابی فوق‌تخصصی کودکان بندرعباس که در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت پالایش نفت بندرعباس ساخته شده با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد.

 بهره‌برداری از بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان بندرعباس با حضور رئیس‌جمهور
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان بندرعباس با حضور رئیسی رئیس‌جمهور، مهدی دوستی استاندار هرمزگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

براساس این گزارش، بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان بندرعباس با توجه به ضرورت توسعه زیرساخت‌های درمانی استان هرمزگان برای ایجاد و بهبود بخش‌های درمانی-تخصصی موردنیاز، از سوی شرکت پالایش نفت بندرعباس در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت ساخته و به مردم هرمزگان اهداء شد.

احمد هاشمی، مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: این بیمارستان در زمینی به وسعت ۱۰ هزار مترمربع و در دو بلوک ۵ و ۲ طبقه در مجاورت بیمارستان کودکان قدیمی بندرعباس با اعتبار ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال ساخته شد.

هاشمی افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده از سوی مدیریت و هیات مدیره شرکت پالایش نفت بندرعباس و با توجه به اینکه ساختمان و امکانات بیمارستان قدیمی کودکان جوابگوی نیاز مردم هرمزگان نبود و نیاز به طرح تکمیلی و اضافه شدن بخش‌های تخصصی از قبیل بخش مداوای کودکان سرطانی وجود داشت، ساختمان جدید بیمارستان مطابق با استانداردهای تعیین‌شده در مدت ۲۴ماه ساخته شد.

وی با اشاره به امکانات ایجادشده در ساختمان جدید بیمارستان بیان کرد: این بیمارستان ظرفیت ۱۱۲ تخت را دارد و در طبقه همکف آن اورژانس با ۲ اتاق عمل، درمانگاه و آزمایشگاه، در طبقه اول بخش آی‌سی‌یو و بخش جراحی با ۴ اتاق عمل و در طبقه‌های دوم، سوم و چهارم بخش‌های بستری عفونی و آنکولوژی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت:تعداد ۱۲ دستگاه هواساز، 3 دستگاه چیلر، 2 دستگاه دیزل ژنراتور، 3 دستگاه آسانسور تخت‌بر و 2 دستگاه آسانسور نفربر و موتورخانه مجزا به همراه دستگاه اکسیژن‌ساز و وکیوم، مخزن ۸۰ مترمکعبی آب مصرفی و دیگ بخار و آب گرم، از دیگر امکانات در نظر گرفته شده در این بیمارستان است.

هاشمی انجام مسئولیت‌های اجتماعی شرکت پالایش نفت بندرعباس و توجه به جامعه پیرامونی، توسعه زیرساخت‌های بهداشتی استان هرمزگان، ایجاد و بهبود بخش.های درمانی-تخصصی موردنیاز استان و ایجاد فضای مناسب برای مداوای کودکان با اولویت بیماران سرطانی را از اهداف اجرای این طرح از سوی شرکت پالایش نفت بندرعباس عنوان کرد.

گفتنی است، مساعدت در تامین تجهیزات مرکز درمانی‌ فرهنگیان بندرعباس به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱، تامین و اهداء تخت، لوازم و تجهیزات بیمارستانی به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در سال 1400، اهداء 100 میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای کمک به بهبود بیماران کرونایی و تامین تجهیزات در زمان شیوع این بیماری در سال ۱۳۹۹، اهداء ۴۰۰ میلیون ریال به بیمارستان بندرلنگه به‌منظور کمک به بهبود بیماران کرونایی در سال ۱۳۹۹ و اهداء یک دستگاه آمبولانس به زندان مرکزی بندرعباس به ارزش ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در سال ۹۸ بخشی از مشارکت‌های شرکت پالایش نفت بندرعباس در توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان در هرمزگان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه