English

ارتقاء شاخص ۱۰ رتبه ای دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حوزه پژوهش

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از حضور محققین و فناوران دانشگاه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری ادارات و سازمان های استان هرمزگان خبر داد.

ارتقاء شاخص 10 رتبه ای دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حوزه پژوهش
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان که با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس و جمعی از روسا و مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد؛ ضمن تبریک هفته پژوهش خدمت همه اساتید و دانشجویان به ویژه محققیق در دانشگاه علوم پزشکی گفت: پژوهش و تحقیقات از شاخصه های توسعه پایدار هر کشوری محسوب می شود؛ لذا برگزاری چنین نمایشگاه هایی و هفته پژوهش فرصتی مناسب برای توجه بیشتر به مباحث پژوهش و فناوری است.

وی ابراز کرد: جامعه، محققین و اساتید باید به سمت تولید نیازهای جامعه که بر پایه اقدامات پژوهشی است بروند. عملا دانشگاه ها تکلیف دارند بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم که پژوهش ها را کاربردی و بر اساس نیاز جامعه انجام دهند و این هفته فرصت مناسبی است برای مرور این موارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به نقش دانشگاه ها در حوزه تحقیقات کاربردی عنوان کرد: نقش دانشگاه به ویژه در انجام تحقیقات و هم حمایت از افراد خلاق، نوآور و کار آفرین و کسانی که در تولید محصولات دانش بنیان اقدام می کنند؛ نقش ویژه و قابل توجهی است.

جاودان با بیان اینکه صنعت باید در پژوهش های دانشگاه ها دخیل باشد؛ گفت: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حوزه پژوهش و تحقیقات کاربردی بر اساس چالش های نظام سلامت مبتنی بر برنامه ها و نظام های آموزشی خود فعالیت می کند؛ و بر انجام پژوهش با بهره گیری از صنعت و جامعه تاکید دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: دانشگاه داری ۱٠ مرکز تحقیقاتی، ۲ مرکز تحقیقات بالینی، یک مرکز رشد و ۶ مجله علمی پژوهشی است؛ اجرای ۱۰۸ طرح تحقیقاتی فناورانه در سال گذشته و ۳۰۲ مقاله در ISI و ۲۵۰ مقاله در سایر نمایه ها چاپ و به نمایش درآمده است.

جاودان اظهار کرد: شاخص پژوهشی دانشگاه نسبت به سال گذشته ۱۰ رتبه افزایش داشته و ۴۱ هسته فناور در واقع از زمان تاسیس مرکز رشد ایجاد شده و در زمینه انجام پژوهش های هدفمند دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با برنامه ریزی های صورت گرفته در حال اقدامات ویژه است.

جاودان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های اساتید، پژوهشگران و دانشجویان از آنان دعوت کرد با توجه به وجود ظرفیت بالقوه دریا به ویژه خلیج فارس و دریای عمان در هرمزگان و تاکید مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از ظرفیت دریا در انجام تحقیقات و تولید محصولات بر پایه دریا در این حوزه ورود کنند.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان آماده هر گونه همکاری در قالب تفاهمنامه با موسسات و مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی و غیر دانشگاهی در زمینه مسائل و فعالیت های پژوهشی فیمابین مشترک می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه