English

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان:

تولید یک میلیون نهال در سه ماهه اول سال/هر هرمزگانی سه درخت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: استان هرمزگان از تعهد یک ساله شش میلیون و500هزار نهال طی سه ماهه اول امسال، موفق به کشت و تولید بالغ بر یک میلیون نهال شده است.

تولید یک میلیون نهال در سه ماهه اول سال/هر هرمزگانی سه درخت

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سیدمحمد نور موسوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره به اهمیت نهال‌کاری و توسعه فضای سبز در استان گفت: با افزایش جمعیت و گسترش ساخت و ساز و کارخانجات و ماشین آلات در کنار بهره‌برداری بی رویه از منابع طبیعی و جنگل ها و مراتع شاهد کاهش فضای سبز و تخریب های زیست محیطی زیادی در دهه های اخیر هستیم.

وی افزایش آلاینده های زیست محیطی و دی اکسید کربن و گازهای گلخانه ای و دمای کره زمین را از دیگر پیامدهای تخریب منابع طبیعی دانست و افزود: باتوجه به شرایط موجود در شهرها و روستاها با کاهش اکسیژن نیز مواجه هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با بیان اینکه کشورهای دنیا از جمله ایران تصمیم گرفته‌اند برای احیا و بازسازی زیست بوم های تخریب شده دست به کار شوند، خاطرنشان کرد: با دستور رئیس جمهور طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی چهارسال کلید خورده و با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی، به تکلیف قانونی تبدیل شده است.

موسوی کاشت سه اصله نهال توسط رهبر معظم انقلاب در روز درختکاری اسفندماه گذشته را تکلیف شرعی برای اجرای طرح مذکور دانست و متذکر شد: مردم پا به پای مسئولان در تولید و توزیع و کاشت نهال هستند و درحال حاضر شعار ما هر هرمزگانی سه درخت می باشد.

وی از تعهد سالانه تولید شش میلیون و 500هزار اصله نهال در هرمزگان طی امسال خبرداد و عنوان کرد: تولید حرا در نهال‌ستان‌های ساحلی  و هفت شهرستان به تعداد سه میلیون اصله نهال می باشد که در نیمه دوسال در سواحل استان کشت می شود.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان از تولید یک میلیون نهال گونه های بیابانی و گرمسیری اعم از حرا، تاکاما، کرت ، گل ابریشم، اکالیپتوس ، حنا و غیره است که اغلب از گونه های بومی منطقه است.

مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان نهال های تولید شده در نهالستان های هرمزگان را از گونه های گرمسیری وخاص منطقه همچون حرا دانست و گفت: در راستای حمایت از زراعت چوب نیز اقدام به تولید گونه  اکالیپتوس نموده‌ایم.

وی با بیان اینکه مردم می توانند با مراجعه به سایت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، نهال های کاشته شده را به نام خود و همراه با تاریخ و موقعیت کاشت ثبت کنند، عنوان کرد: درحال حاضر پنج نهالستان فعال داریم البته هدف‌گذاری برای سال جاری بیش از شش میلیون اصله است که بیش از سه میلیون اصله در بخش دولتی تولید خواهد شد.

موسوی  با اشاره به توزیع رایگان نهال در فصل درختکاری، اضافه کرد: نهال های تولید شده بین مردم، ادارات، نهادها، مراکز نظامی، آموزشی، مدارس، دانشگاه ها، حاشیه راه ها، کانال ها و غیره توزیع و در مناطق مستعد کاشته می شود.

مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود نهالستان ها را ویژگی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت دانست و تاکید کرد: خوشبختانه شاهد تولید نهال در روستاها هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه