English

استاندار هرمزگان:

محیط زیست به اختلاف هرمزگان و بوشهر در خصوص بحث عوارض آلایندگی ورود کند

استاندار هرمزگان خطاب به رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، عنوان‌کرد: در بحث عوارض آلایندگی اختلافاتی با بوشهر داریم و خواهش داریم در این حوزه به ما کمک کنید چرا که عوارض آلایندگی باید به استان‌هایی اختصاص یابد که درگیر آلایندگی هستند و قرار نیست کشور درآمدی در این حوزه داشته باشد.

محیط زیست به اختلاف هرمزگان و بوشهر در خصوص بحث عوارض آلایندگی ورود کند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در آیین افتتاح 102پروژه محیط زیستی که باحضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور به میزبانی پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس برگزار شد، اظهارداشت: پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به دلیل تولید بنزین و گازوئیل با کیفیت، دارای اهمیت بالایی است چرا که سوخت تولیدی آن به عنوان سوختی پاک در همه جای کشور توزیع می‌شود و به محیط‌زیست از این حیث کمک می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های زیست محیطی هرمزگان، تاکید‌کرد: هرمزگان با اقلیم خاصی که دارد یکی از بزرگترین ژئوپارک‌های بزرگ دنیا است و از این حیث باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان، تاکید‌ کرد: اگر به دنبال توسعه هستیم باید ارتباط انسان با توسعه و همچنین رابطه محیط‌زیست با توسعه را مشخص کنیم تا خود را به مولفه‌های محیط‌زیستی پایدار برسانیم البته هماهنگ‌سازی این مسئله کار دشواری است.

استاندار هرمزگان، عنوان‌کرد: ما تعصبی به درست روی خلیج‌فارس داریم و چراغ ما در این خانه می‌سوزد از این رو اساسا وظیفه هر نسل این است که ایرانی آبادتر را تحویل نسل بعدی بدهد و اگر قرار باشد برای خودمان جایگاهی در تاریخ ایران متصور باشیم باید آن جایگاه را با نقش خود در آبادانی کشور به دست آوریم.

وی در ادامه گفت: همان‌طور که بر نام خلیج‌فارس تعصب داریم باید بر خود خلیج‌فارس نیز تعصب داشته باشیم از این رو با توجه به مزیت استان در برداشت آب، شیرین‌سازی و انتقال آن به سایر استان‌های ‌کشور و پسابی که وارد دریا می‌شود باید تعرفه‌ای برای این آب نیز لحاظ شود که به حساب استان واریز شده و برای رفع عارضه یا ایجاد صنایع جدیدی برای بهینه‌سازی پساب استفاده کنیم.

دوستی خطاب به رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، عنوان‌کرد: در بحث عوارض آلایندگی اختلافاتی با بوشهر داریم و خواهش داریم در این حوزه به ما کمک کنید چرا که عوارض آلایندگی باید به استان‌هایی اختصاص یابد که درگیر آلایندگی هستند و قرار نیست کشور درآمدی در این حوزه داشته باشد.

استاندار هرمزگان در پایان افزود: با توجه به موقعیت استراتژیک هرمزگان و راه داشتن به خلیج‌فارس و دریای عمان لازم است هرمزگان به عنوان مرکز پایش دریاها و سواحل تعریف و معرفی شود و در این راستا آمادگی داریم برای راه‌اندازی دانشکده و پژوهشگاه‌ها همکاری کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه