English

لزوم تجهیز کتابخانه‌های بندرعباس به کتاب‌های کمک‌درسی

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: توجه به اینکه در هرمزگان فرزندان مستعد و نخبه بسیاری داریم اما به لحاظ نبود امکانات و مشکلات اقتصادی در مضیقه هستند باید کتاب‌های پیش‌نیاز کنکور در اختیار آنان قرار گیرد.

لزوم تجهیز کتابخانه‌های بندرعباس به کتاب‌های کمک‌درسی

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «احمد عامری سیاهویی» عضو شورای شهر بندرعباس در چهاردهمین جلسه رسمی شورای شهر اذعان داشت: در استان هرمزگان با پراکندگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مواجه هستیم و آن‌طور که باید یک سند جامع و مدون برای این برنامه‌ها وجود ندارد و باید در شورای فرهنگ عمومی، سند مهندسی فرهنگی و تدوین سند توسعه فرهنگی هرمزگان به تصویب برسد.
عامری بیان داشت: در تبیین گام دوم انقلاب اسلامی باید شاهد تدوین، ترویج و اجرای سند توسعه فرهنگی باشیم و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی زیربنای توسعه شهری است و اگر با برنامه‌ریزی و مدون نباشد قطعاً باعث عملکرد جزیره‌ای بین سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی می‌شود و این‌گونه سرمایه‌های ما به هدر می‌رود.
وی ابراز داشت: مرکز اسناد تاریخی تفاهم‌نامه‌ای کامل و جامع با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد کنند تا هویت فراموش‌شده شهر بندرعباس زنده‌تر شود.
عضو شورای شهر بندرعباس در ادامه گفت: جلساتی با استاندار هرمزگان در خصوص تقویت کتابخانه‌های سطح شهر داشتیم و اگر بخواهیم بنیان فرهنگ کتابخوانی را پایه‌گذاری کنیم، باید پیش‌نیازهایی را در اولویت قرار دهیم و با توجه به اینکه در هرمزگان فرزندان مستعد و نخبه بسیاری داریم که به لحاظ امکانات در مضیقه هستند و به همین سبب از اخذ رتبه در جشنواره‌های کشوری محروم می‌مانند، در این شرایط باید ارگان‌هایی همچون آموزش‌وپرورش، شهرداری و شورا کتاب‌های پیش‌نیاز کنکور را در اختیار آنان قرار دهند.
وی در پایان با بیان این‌که متأسفانه حوزه فرهنگی در استان هرمزگان همچنان مغفول مانده است، افزود: برنامه‌های قرآنی بر روح و روان ما انسان‌ها تأثیرات بسزایی می‌گذارد‌ و اگر دستگاه‌های فرهنگی همراه باشند می‌توان برنامه‌ها و جشنواره‌های قرآنی قوی‌تری در سطح شهر بندرعباس و استان هرمزگان برگزار کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه