English

ساخت دیوار‌های حفاظتی در کنار رودخانه‌های میناب و جاسک/ هرمزگان رتبه اول تولید میگودر کشور

نماینده شرق هرمزگان در مجلس گفت: با هماهنگی صورت گرفته با آب منطقه‌ای هرمزگان دیوار‌های حفاظتی در کنار رودخانه‌های میناب و جاسک ساخته می‌شود تا از خسارات به کشاورزان جلوگیری شود.

ساخت دیوار‌های حفاظتی در کنار رودخانه‌های میناب و جاسک/ هرمزگان رتبه اول تولید میگودر کشور

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین رئیسی نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با تشکل‌های بخش کشاورزی استان گفت: اولویت کمیسیون کشاورزی مجلس، بحث آب و استفاده بهینه و شیوه‌های نوین در بخش کشاورزی است.

وی افزود: حل مشکلات تامین ادوات بخش کشاورزی، خوراک دام و طیور، سوخت، زمین، صنایع تبدیلی، بسته بندی و بازاریابی‌های داخلی و خارجی در دستور کمیسیون کشاورزی مجلس است.

رئیسی گفت: با هماهنگی صورت گرفته با آب منطقه‌ای هرمزگان دیوار‌های حفاظتی در کنار رودخانه‌های میناب و جاسک ساخته می‌شود تا از خسارات به کشاورزان جلوگیری شود.

مدیرکل جهادکشاورزی هرمزگان نیز گفت: ظرفیت‌های کشاورزی استان در بخش‌های آبخیزداری، ماهی در قفس و توسعه کشت گلخانه‌ای می‌تواند ایجاد شغل و ارز آوری برای کشور داشته باشد.

علی باقرزاده افزود: ظرفیت آبخیزداری استان ۵۰ هزار هکتار است که ۸ هزارهکتار آن اجرایی شده است.

وی گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌های پرورش ماهی در قفس می‌توانیم ظرفیت تولید آن را به ۶۰۰ هزار تن برسانیم.

نماینده صنف دام و طیور هرمزگان نیز در این جلسه گفت: ۲۵۰ مرغداری با سرمایه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در استان فعال است که نیاز یک و نیم میلیون جوجه ریزی استان را تامین می‌کند.

احمد حاجی نیا افزود: از طریق این مرغداری‌ها روزانه ۷۰ تا ۸۰ هزار جوجه ریزی در استان انجام می‌شود که به ۶۰۰ تن خوراک نیاز است و تنها ۴۰ تا ۵۰ درصد آن با قیمت مصوب تامین می‌شود و مابقی نیاز آن‌ها باید از بازار آزاد تامین شود.

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: هرمزگان دارای رتبه اول پرورش میگو با تولید بیش از ۲۲ هزار تن در کشور است که در حال حاضر ۴۰ هزار شغل در این بخش ایجاد شده است.

عبد الرسول دریایی افزود: هرمزگان با صید ۳۳۰ هزارتن ماهی رتبه اول صید و صیادی در کشور است.

وی گفت: صیادان برای بیمه کردن یک فروند لنج باید بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون هزینه کنند که این برای آن‌ها مقدور نیست.

رئیس نظام صنفی کشاورزان و منابع طبیعی هرمزگان در مورد مشکلات کشاورزان گفت: عمده مشکلات در زمینه ملی شدن زمین‌های کشاورزی و صادر نشدن پروانه چاه برای کشاورزانی که چاه‌های قدیمی دارند است که باعث مشکلات فراوانی برای کشاورزان شده است.

عباس خلاده در پایان گفت: نظام مهندسی کشاورزی هزینه‌های زیادی را برای کشاورزان متحمل می‌شود که از توان کشاورزان خارج است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه