English

ناصر عتباتی:

برخورد جدی در انتظار تغییر کاربری اراضی کشاورزی به اراضی مسکونی است

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: هرگونه تغییر کابری اراضی ملی و اراضی زراعی کشاورزی توسط تعاونی های مسکن ادارات و سازمانها ممنوع بوده و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

برخورد جدی در انتظار تغییر کاربری اراضی کشاورزی به اراضی مسکونی است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هرگونه تعییر کابری اراضی ملی و اراضی زراعی کشاورزی  توسط تعاونی های مسکن ادارات و سازمانها ممنوع بوده و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم و اصلی دستگاه قضایی استان که مستمرا آن را دنبال می‌کنیم بحث صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی است که در شورای حفظ حقوق بیت‌المال نیز به عنوان یکی از دستورالعمل‌های جدی مورد تاکید است.

عتباتی تصریح کرد: متاسفانه  تعدادی از افراد در قالب تعاونی‌های مسکن با مراجعه به زارعین و روستاییان توافقنامه‌هایی را با این افراد مبنی بر تغییر کاربری اراضی و تفکیک و قطعه بندی آن، امیدهای واهی را به اهالی می دهند که باید با دقت موضوع را بررسی کنند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: طبق قوانین و مقررات به هیچ عنوان اجازه تغییر کاربری اراضی زراعی کشاورزی خصوصاً اراضی مرغوب کشاورزی داده نمی‌شود چراکه این اراضی جزو سرمایه‌های ملی به شمار آمده و در تولید، اشتغال، استقلال ،خودکفایی و تأمین مواد غذایی استان بسیار موثر هستند، بنابراین اراضی به طور جدی مورد صیانت و حفاظت هستند.

 وی به مشاورین املاک و دفاتر اسناد رسمی نیز هشدار داد و اظهار کرد: این صنوف باید مقررات مربوطه در این حوزه را به جد رعایت کنند در غیر این صورت و در صورت مشاهده موارد تخلف، این افراد تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

عتباتی در ادامه گفت: دستگاه قضایی در راستای صیانت از اراضی ملی و اراضی مرغوب کشاورزی بسیار جدی بوده و با متخلفان در این حوزه به شدت و طبق قانون برخورد می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی