English

امیرخانی در پاسخ به موج گفت:

اساتید فریب عقب مانده های هنری را خورده اند/ هشت سال تلاش کردیم تا ثابت کنیم نه قانونی اند نه اخلاقی

امیرخانی گفت: درخواست می کنم برای کشف حقایق، به دفتر انجمن تشریف بیاورید، اسناد و مدارک را ببینید و با نمایندگان وزیر که می توانند به عنوان یک ناظر بی طرف آگاه به شما جواب دهند، صحبت کنید.

اساتید فریب عقب مانده های هنری را خورده اند/ هشت سال تلاش کردیم تا ثابت کنیم نه قانونی اند نه اخلاقی

در نشست خبری نکوداشت هفته خوشنویسی غلامحسین امیرخانی در پاسخ به سوال خبرنگار موج مبنی بر علت ابطال مدارک هنرجویان شعبه تهران و دلایل این همه اختلاف جاری در میان خوشنویسان چیست، بیان کرد: من توضیح مختصری عرض می کنم و اسناد و مدارک را کسانی که در این موضوع مسئول هستند پاسخ خواهند داد.

چشم و هم چشمی ریشه چندگانگی در میان افراد هنری است

رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران گفت: چند گانگی در عرصه ای که باید نمونه پاینده اخلاق، منش و مرامی که شایسته همه انسان هاست باشد و در میان افرادی که در عرصه هنر و فرهنگ مسئولیت ویژه دارند؛ و در عین حال هم غیر از این مسئولیت، باید خودشان نمونه عملی خوبی باشند مساله مورد نظر شما و ما است.

 امیرخانی افزود: از آنجایی که ما به خاطر رعایت اصولی که بالاترین بخش وظیفه اخلاقی ماست، نخواستیم افشاگری انجام دهیم و در حضور اصحاب رسانه، نام استادانی را ببریم در حالی که لطمه های شدیدی از این ناحیه هم خورده ایم. از شما و همه اهالی رسانه که علاقمند هستید از همین جا دعوت می کنم تا برای پیگیری دقیق این مسئله غم انگیز به انجمن مراجعه کنند. همه شما باید آلبوم ها و آثار ما را ببینید و آثار کسانی که بیشتر از همه این صداها را دارند را هم ببینید. من واقعا ناچار شدم با یک کلمه چشم و هم چشمی به موضوع اشاره کنم و نمی توانم مطالب ناخوشایندی را بیان کنم که اصل و ریشه ماجراست.

برای حفاظت از حیثیت انجمن نامی از کسی نمی بریم

وی ادامه داد: ذکر این نکته ضرورت دارد که ما بیان کنیم که مدام به این فکر بوده ایم  که اگر اسم کسی را ببریم، ضایعه بزرگتری به وجود می آید و آن لطمه خوردن به حیثیت و اعتبار انجمن خوشنویسان و اعضای آن است، در حالی که به رغم همه این مسائل، همانطور که اشاره شد، سایرین به طور پیوسته روی سایت ها و فضای مجازی به شدت پیگیر شایعه پراکنی و ایراد اتهامات هستند.

امیرخانی تاکید کرد: این موضوع چند موقعیت دارد و برای این که اصل موضوع به دست بیاید اول باید ببینیم ماموریت و رسالت تاریخی ما و جایگاهی که صحبتش را میکنیم، چیست؟ ماموریت اصلی و اول ما در مقابل یک ذخیره و دستاورد مهم علمی، فرهنگی و تاریخی این است که باید حفاظت شود و به دست آیندگان سپرده شود

دعوت از رسانه ها برای بررسی مدارک انجمن

امیرخانی در ادامه افزود: درخواست می کنم برای کشف حقایق، شما عزیزان به دفتر انجمن تشریف بیاورید و اسناد و مدارک را ببینید و با نمایندگان وزیر که در تمام این چهار دهه عضو انجمن خوشنویسان بوده اند و وکیل تراز اول این مملکت هستند که می توانند به عنوان یک ناظر بی طرف آگاه به شما جواب دهند صحبت کنید.

وی افزود: شما باید از بخشی از سخنان و مدارک مطلع شوید که ما نه دلمان می خواهد بگوییم نه شاید از زبان ما برای شما خیلی پذیرفتی باشد چرا که ممکن است فکر کنید که اینها دارند از خودشان دفاع می کنند؛ اما ناچارم الان بگویم که به شهادت چهار نماینده وزیر که شخصیت های بزرگی بودند ما اصلا قصد دفاع نداریم و سی سال است که سعی داریم بگونه‌ای رفتار کنیم که با همه اساتید به تعامل برسیم.

امیرخانی افزود: اگر می خواهید ریشه یابی انجام دهید ما برای شما گزینه خوبی نیستیم و نمیخواهیم اسم هیچ استادی آورده شود و هنوز به مرام خودمان هستیم. فقط این اندازه می توانم بگویم که این استادان عزیز ما به خاطر این که نسبت به مسائل اجتماعی و قانونی تشکیلاتی اطلاعاتشان کم است، فریب چهار نفر از اطرافیانشان را خورده‌اند و این فریاد از کسانی است که در این فضای رقابتی عجیب و غریب، درهمه زمینه ها از جمله خوشنویسی، عقب افتاده هنری هستند.

رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران بیان کرد:  پنجاه سال پیش چهار خوشنویس مسلم و معروف در این کشور داشتیم، اما الان ده ها استاد تراز اول در زمینه ها و خطوط مختلف در چهار گوشه این مملکت داریم. شما این را کشف کنید چرا یکی از این آقایانی که صدایش بلند است، در نمایشگاه‌ها شرکت نمی کند؟ به هر حال عرض بنده این است که این موضوع چیزی نیست که در اینجا به نتیجه برسد و وقت زیاد و مدرک میخواهد.

وزیر اسبق ارشاد از جریان غیر قانونی حمایت کرد

غلامحسین امیرخانی تصریح کرد: چرا به بعضی موارد مانند تشکیل دو شعبه اصلی و فرعی در تهران که برای شما بسیار مهم است، آنها جواب نمی دهند؟ زیرا خودشان مقصرند و امروز من مجبورم از وزیری که پیش از چهار وزیر قبلی بود اسم ببرم که به صورت غیر قانونی از آن جریان حمایت کرد. نمیخواهم اسم ببرم از کسانی که در این موضوع با شخصیت های غیر مرتبط صحبت کرده اند، در حالی که انسان زمانی که مشکلی دارد به قانون وآیین سازمان خودش مراجعه می کند  که نامه و شورای رسیدگی و داوری دارد و منتخب مجمع است چرا که هیچ تشکیلاتی و هیچ قاضی به اندازه خود آنها نمی تواند پاسخگو باشد.

وی افزود: در حالی که قانون اول و اخلاق لایه دوم آن است، وقتی کسی هیچ کدام آن را رعایت نکند، ما چه کار می توانیم انجام دهیم. ما در دادگاهی 8 سال گرفتار بودیم برای این که ثابت کنیم آن جریان غیر قانونی است و علاوه بر غیر قانونی بودن،  غیر اخلاقی هم هست و قاضی هم جوابی نداشت که به ما بدهد. ولی آن شخصیت های غیر مرتبط 8 سال است که ما را سر کار گذاشته اند که اگر آنها جایگاهشان درست بوده، می آمدند با خود ما حرف می زدند.

در پایان ما محتاج این هستیم که با هم گفتگو کنیم. بنده سی سال همراه با نماینده وزیر و با دسته گل، به دفتر و خانه‌های استادانی که نمی خواهم اسمشان را بیاورم، رفتم و از آنها دعوت کردم و حضور آنها را برای انجمن، برکت دانستم و امضایشان را اعتبار دانستم و دلیل قهرشان را پرسیدم، می خواهید بدانید در جواب چه به من گفتند؟  متاسفانه نمی توانم بگویم!

هیچ مدرکی باطل نشده است

در بخش دیگری از این نشست علی‌اشرف صندوق‌آبادی، در پاسخ به سوال خبرنگار موج مبنی بر دلیل ابطال مدارک صادره از یکی از شعب حاشیه دار در خیابان ولیعصر تهران گفت: تمام مدارک این هنرجویان در شعبه ولیعصر پذیرفته شده است و اکنون انجمن کاملاً یکپارچه و هم صداست که در قالب تشکیلات منسجم کارش را ادامه می دهد.

وی افزود: در صورتی که مصادیقی وجود دارد که به آنها اعلام شده مدرکشان فاقد اعتبار است می توانند به انجمن مراجعه کنند تا مشکلشان پیگیری شود.

عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان گفت: اما نکته مهم اینجا است که اگر فردی در پی نظر مجمعی که در فضایی دموکراتیک و با آرای ناشی از انتخابات به روی کار آمده اند، حتی بدون دلیل برکنار می شود باید تمکین کند و نه اینکه اقدام به تشکیل یک انجمن در سایه در فضای مجازی کند. به زودی این مشکلات از طریق قانونی حل می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه