English

روحیه توانمندی و حس مفید بودن را باید در وجود مددجویان تقویت کرد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: روحیه توانمندی و حس مفید بودن را باید در وجود مددجویان تقویت کرد.

روحیه توانمندی و حس مفید بودن را باید در وجود مددجویان تقویت کرد
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی
، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز یکشنبه در نشست شورای زکات استان مرکزی، افزود: توانمندسازی افراد نیازمند از وظایف مهم نهادهای حمایتی به خصوص کمیته امداد است و سربارشدن برای جامعه خیانت و حرام است.

وی ادامه داد: بخشی از درآمدهای حاصل از زکات باید با مدیریت کارآمد و برنامه‌ریزی کارشناسانه در راستای راه‌اندازی واحدهای تولیدی بکار گرفته شود تا از این طریق ضمن توانمندسازی افراد در راستای افزایش تولید ناخالص ملی و تقویت بهره‌وری نیز نقش‌آفرینی کرد.

امام جمعه اراک اضافه کرد: اگر چه نمی‌توان اختلاف طبقاتی را در جامعه به کلی حذف کرد اما، توازن و تعادل نسبی بر اساس تقویت روحیه برادری را می‌توان در جامعه نهادینه کرد که تمامی دستگاه‌های اجرایی باید در این امر مهم نقش‌آفرینی کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: روحیه توانمندی و حس مفید بودن را باید در وجود مددجویان تقویت کرد تا این قشر بدانند که می‌توانند در بالندگی اقتصاد کشور سهیم باشند و به‌عنوان نیروی مولد در مناسبات کسب و کار نقش‌آفرینی کنند.

وی ادامه داد: ایجاد حس خودباوری در مددجویان به‌منظور شکوفایی استعدادها و ایجاد انگیزه کار و تلاش برای توسعه همه‌جانبه کشور باید هدف اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: آموزش و مهارت‌ورزی در راستای حل مشکل اشتغال مددجویان از مسایل مهمی است که باید مورد توجه مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: منابع کمیته امداد امام خمینی(ره) از زکات واجب، زکات مستحبی، نذورات، صدقات، کفاره و هدایای مردمی باید فهرست‌بندی شده و هر کدام در جای خود هزینه شود و از این رهگذر پرهیز از اسراف و اولویت‌بندی امور باید در صدر برنامه‌ها باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه