English

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان مرکزی:

عملکرد آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان در دولت سیزدهم ۶۳ درصد رشد داشته است

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان مرکزی گفت: عملکرد آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان در دولت سیزدهم ۶۳ درصد رشد داشته است.

عملکرد آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان در دولت سیزدهم ۶۳ درصد رشد داشته است
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، «حمیدرضا رستمی» روز دوشنبه در نشست خبری این مجموعه در خصوص عملکرد دولت مردمی در استان مرکزی، افزود: در سال ۱۴۰۰ در بخش دولتی ۲ میلیون و ۲۸۸ هزار نفر ساعت آموزش ارائه شد و از ابتدای سال ۱۴۰۱ با اعمال تغییرات در فرآیند آموزش در ۱۰ ماه نخست همان سال ۲ میلیون و ۹۹۶ هزار نفر ساعت آموزش و در ۱۰ ماهه سال جاری سه میلیون ۹۸۲ هزار نفر ساعت آموزش ارائه شد که در مجموع ۶۳ درصد رشد عملکرد ثبت شده است.

وی ادامه داد: به جز مراکز دولتی ثابت در پایگاه‌های سیار نیز آموزش ارائه شده است به عنوان نمونه در پایگاه‌های روستایی تحقق ۸۴ درصدی آموزش ثبت شده است که در سال ۱۴۰۰ در کشور حدود ۶ درصد از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان مرکزی اظهار کرد: همچنین ۱۱ هزار و ۳۳۴ نفر از طریق بخش خصوصی یک میلیون و ۹۷۶ هزار و ۳۴۰ نفر ساعت آموزش فرا گرفته‌اند.

رستمی با اشاره به اجرای ابر پروژه این مجموعه که اجرای طرح نهضت مهارت‌آموزی در گام دوم انقلاب در سال گذشته بود، عنوان کرد: این طرح با رویکرد ضرورت و اهمیت آموزش‌های مهارتی در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: در استان مرکزی با اجرای این طرح از ظرفیت ۱۲۸ کارگاه آموزشی و ۱۱ هزار حرفه استفاده و ارتباط مناسبی بین کارگاه و حرفه برقرار شد.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان مرکزی افزود: در مجموع ۱۹ مخاطب از مجموعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در کشور بهره‌مند می‌شوند که در استان مرکزی این رقم ۱۸ مخاطب است و یک مخاطب مربوط به ساکنین شهرهای مرزی است.

رستمی اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که از سال گذشته شروع شد آموزش به دانشجویان بود که به عنوان یک فرد تحصیل کرده با مهارت وارد دانشگاه و سپس وارد بازار کار شوند که اجرای این طرح در استان ۱۳۹ درصد تحقق پیدا کرد.

وی بیان کرد: اجرای طرح مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان نیز در ۱۰ ماهه نخست سال جاری ۲۶۰ درصد محقق شده و به چهار و هزار و ۵۸۱ نفر آموزش داده شده است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان مرکزی تصریح کرد: اجرای طرح مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان که ویژه دانش‌آموزان ۱۵ سال به بالا است زمینه شناخت استعداد و علاقه فراهم می‌شود که در کنار ایجاد اشتغال به هدفمندی تحصیلات تکمیلی این افراد در دانشگاه کمک می‌کند.

رستمی گفت: آموزش سربازان وظیفه در ۱۰ ماهه امسال سه هزار و ۱۴ نفر آموزش دریافت و ۱۲۰ درصد برنامه محقق شد.

وی عنوان کرد: در اجرای طرح آموزش متقاضیان مهارت‌آموزی نیز به پنج هزار و ۴۳۲ نفر آموزش و ۱۲۸ درصد برنامه در ۱۰ ماهه سال جاری محقق شد.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان مرکزی بیان کرد: در خصوص اجرای طرح آموزش عشایر و کودکان کار و خیابانی که کمتر از سایر طرح‌های استان محقق شده است، نیاز به کمک سایر دستگاه‌های مرتبط جهت شناسایی و ارتباط با این گروه‌ها وجود دارد.

رستمی با اشاره به بهره‌برداری از طرح‌های این مجموعه با حضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی به صورت وبینار، تصریح کرد: ۲۱ طرح آموزشی فردا افتتاح در استان همزمان با دیگر استان‌های کشور افتتاح می‌شود که شامل افتتاح ۱۵ آموزشگاه آزاد در استان، افتتاح و تمدید چهار مرکز جوار کارگاهی، مرکز جوار علوم پزشکی ساوه، افتتاح کارگاه هوش مصنوعی و هوش تجاری برای اولین بار در مجموعه فنی‌وحرفه‌ای کشور و کارگاه تولید محتوا در ساوه در استان مرکزی است.

وی اظهار کرد: همچنین در استان مرکزی سه پروژه عمرانی مربوط به این مجموعه که بیش از یک دهه از آغاز اجرای آن گذشته است با تخصیص مناسب اعتبار لازم در دولت سیزدهم بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته و در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که شامل پروژه‌های دپارتمان انرژی‌های نو و تجدید پذیر کمیجان، تکمیل مرکز فنی و حرفه‌ای ساوه و راه‌اندازی پایگاه آموزشی در بازآفرینی شهری و سوله آموزشی است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان مرکزی عنوان کرد: ۲طرح ویژه نیز در سال جاری مورد پیگیری قرار گرفت که یکی از طرح‌ها مربوط به ارتباط افراد آموزش دیده با بازار کار است.

رستمی ادامه داد: طرح دوم مربوط به بورسیه صنعتی است که مورد پیگیری قرار گرفت و بین دانشگاه اراک، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و بنیاد نخبگان قرارداد منعقد شد و افراد عضو بنیاد نخبگان باتوجه به نیاز بازار کار برای آموزش راهنمایی، در دانشگاه تحصیل و توسط واحد صنعتی از ابتدا بورسه برای اشتغال می‌شوند و هشت مهارت فنی و حرفه‌ای مورد نیاز همان صنعت را حین تحصیل می‌آموزند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه