English

رییس اداره دامپزشکی خمین‌ خبر داد:

تولید هزار تن گوشت در خمین

رییس اداره دامپزشکی خمین از تولید ۱۷ هزار و ۱۳۷ تن گوشت سفید و قرمز از ابتدای امسال تاکنون در کشتارگاه های این شهرستان تولید شده است.

تولید هزار تن گوشت در خمین
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، محمدرضا جوانمرد روز سه‌شنبه در گفت و گویی افزود: ۱۶ هزار و ۲۳۹ تن از گوشت تولید شده در خمین ، گوشت سفید است.

وی ادامه داد: ۶ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۲۴۶ قطعه طیور در ۹ ماهه امسال در کشتارگاه های خمین کشتار شد.

رییس اداره دامپزشکی خمین گفت: مقدار ۱۳۶ تن گوشت سفید در این بازه زمان ضبط و معـدوم شد.

جوانمرد اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال ۳۶۶ مورد نمونه برداری گوشت مرغ از مرغـداری ها به منظور پایش آنتی بیوتیک انجام شد که همه نمونه ها فاقد از بقایای آنتی بیوتیکی بود.

رییس اداره دامپزشکی خمین افزود: ۱۹ هزار و ۸۳ راس گوسفند و بز و سه هزار و ۱۱۷ راس گاو و گوساله در سال جاری در کشـتارگاه دام خمین کشتار شد.

جوانمرد گفت: از این میزان کشتار دام سبک و سنگین مقدار ۸۹۸ تن گوشت قرمز تولید شد.

وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۴۰۵ کیلوگرم گوشت قرمز، در جریان بازرسـی‌ها به دلیل غیر قابل مصرف بودن ، ضبط و معدوم شد.

رییس اداره دامپزشکی خمین نظارت بر تولید، فرآوری، عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی سالم از وظایف مهم این اداره بیان کرد و گفت: نظارت بهداشتی از اماکن دامی آغاز شده و در کشـتارگاه ها دنبال گردیده و تا عرضه در فروشگاه های سطح شهر ادامه دارد.

جوانمرد ادامه داد: در این مدت جمعا تعداد ۹ هزار و ۶۵۹ مورد بازدید از واحدهای تحت پوشش کشتارگاه دام و طیور، بسته بندی، واحدهای تولید خوراک دام و طیور و مکمل، ایستگاه‌های جمع آوری شیر و فروشگاه‌های سطح شهرستان، مرغ فروشی‌هـا و قصـابی‌هـا، رسـتوران‌هـا و هتل‌ها و کبابی‌ها انجام شده است.

وی یادآور شد: در ۹ ماهه امسال ۹ هزار و ۵۸۰ کیلوگرم انواع فرآوردهای خام دامی غیر بهـداشتی، کشف و با دسـتور مراجع قضایی از چرخه مصـرف انسانی خارج شد و ۳۴ واحد به علت تکرار تخلفات بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

رییس اداره دامپزشکی خمین گفت: با حمایت فرماندار شهرستان تغییرات اساسی و ساختاری مانند اصلاح ساختار کف سالن کشتار، راه اندازی خط کشتار دام سنگین و نصب باسکول دیجیتال، راه اندازی کوره لاشه سوز و فعال شدن قسمت کله پاک کنی و همچنین در کشتارگاه طیور اقدامات مهمی شامل خرید دستگاه پرکن و دستگاه یخ ساز، اصلاح و راه اندازی سردخانه ها، جدا سازی خط تمیز و غیر تمیز انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه