English

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تشریح کرد:

بیش از ۴ هزار و ۸۸۱ تن گوشت قرمز و سفید در کشتارگاه های استان استحصال شد

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در گزارشی با اشاره به تداوم نظارت های دامپزشکی در طرح تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، عملکرد این اداره کل را از تاریخ 13 اسفندماه سال گذشته لغایت 13 فروردین ماه سال جاری تشریح کرد.

بیش از 4 هزار و 881 تن گوشت قرمز و سفید در کشتارگاه های استان استحصال شد

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، محمد فتاحی، مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 16 هزار و  105 راس دام سبک از تاریخ اجرای طرح تا تاریخ 13 فروردین ماه سال جاری در طرح تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در کشتارگاه‌های استان مرکزی کشتار و بیش از 306 تن گوشت از کشتار این دام‌ها استحصال شده‌است.

وی افزود: 2 هزار و 294 راس دام سنگین نیز در این مدت در کشتارگاه‌های دام استان مرکزی کشتار و 500 تن گوشت از کشتار این دام‌ها استحصال شده ‌است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به ضبط تعداد 993 راس لاشه دام سبک و سنگین اظهار کرد: بدنبال نظارت بهداشتی بر کشتار دام در کشتارگاههای دام استان طی این یک ماه  7 هزار و 423 کیلوگرم لاشه دام سبک و سنگین به دلیل وجود ضایعات مرضی و بیماری در کشتارگاه‌های این استان ضبط شده‌است.

فتاحی همچنین اضافه کرد: از ابتدای اجرای طرح تا کنون 4 هزار و 78 تن گوشت مرغ تولید شده و این میزان گوشت از کشتار 1 ملیون و 919 هزار و 974  قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان استحصال شده ‌است.

وی به تعداد 18 هزار و 226 قطعه طیور ضبطی در کشتارگاه های طیور استان اشاره کرد و ادامه داد: 27 هزار و 306 کیلوگرم لاشه طیور در این یک ماه به دلیل ضایعات مرضی و یا لاغری  در کشتارگاه‌های طیور استان مرکزی ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شده ‌است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد: 6 هزار و 322 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در این مدت از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی این استان کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شده ‌است.

فتاحی ادامه داد: 351 مورد غیر بهداشتی در جریان بازرسی از واحدهای تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در این مدت شناسایی، 19 مورد نمونه برداری و 26 مورد نیز به مراجع قضایی معرفی و تعداد 2 واحد تحت نظارت هم در این مدت پلمپ شده‌ است.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی اشاره کرد: 39 هزار و 817 کیلو گرم فرآورده‌ پس از گذشت 30 روز از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در جریان 6 هزار و 194 مورد بازدید از مراکز تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی ضبط موقت شده و برای انجام نمونه برداری به آزمایشگاه ارسال شده ‌است.

وی افزود: 56 گروه متشکل از 84 نفر از کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان مرکزی اجرای این طرح را بر عهده دارند.

فتاحی ادامه داد: 1960 واحد شامل مراکز تولید، نگهداری و عرضه مواد غذایی استان مرکزی در این طرح مورد نظارت قرار خواهند گرفت و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، برخورد قانونی می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی به شهروندان محترم توصیه کرد: در هنگام خرید فرآورده های خام دامی به برچسب مشخصات (تاریخ تولید و انقضاء) و مهر دامپزشکی دقت نمایند و هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده های خام دامی شهرستان را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌ رسانی ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی جهت پیگیری کارشناسان دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه