English

استاندار:

کارگزاران دولت در استان مرکزی تعطیلی ندارند

استاندار مرکزی گفت: کارگزاران دولت در این استان به پیروی از رئیس‌جمهور توقف و تعطیلی ندارند.

کارگزاران دولت در استان مرکزی تعطیلی ندارند
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، «فرزاد مخلص‌الائمه» عصر سه‌شنبه در نشست با دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک، افزود: تمام مدیران در دستگاه‌های مختلف آماده خدمت‌گزاری به مردم هستند.

وی بیان کرد: به طور قطع، کار کردن‌های چندین ساعته باید خروجی داشته باشد و تمام تلاش بخش‌های مختلف برای این مهم بکار گرفته شده است.

استاندار مرکزی به ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در اراک اشاره کرد و افزود: پاسخ در بخش مسکن نیز جبران کمبودهای چندین ساله است و این مهم نیاز به کار جهادی در سال‌های متمادی دارد تاضعف‌های گذشته جبران شود.

مخلص الائمه گفت: حجم گره‌های قدیمی یا همان وزن گذشته بسیار زیاد است و بخش زیادی از انرژی دولت را به خود اختصاص می‌دهد.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۳۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بودجه عمرانی وارد استان شد که در بخش‌های مختلف از جمله محورهای ارتباطی، کتابخانه مرکزی، راه‌های فرعی و بیمارستان ولیعصر(عج) هزینه شد.

استاندار مرکزی ادامه داد: پل شهدای سنجان که پروژه‌ای دولتی است و زمان تحویل در دولت سیزدهم ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و با شبانه‌روزی کردن طرح، در مدت زمان کوتاه افتتاح و در خدمت مردم قرار گرفت.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: ۷۲ درصد پیشرفت دیگر این طرح در مدت ۱۳ ماه انجام شد.

وی گفت: روند اجرای طرح ملی توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) نیز با جدیت در جریان است و این طرح یک سال از برنامه زمان‌بندی شده، جلوتر است.

استاندار مرکزی افزود: در راستای اجرای این طرح در گذشته، چندین بار دوباره‌کاری صورت گرفته و ۸۰۰ میلیارد ریال بابت این امر هزینه شده است.

مخلص‌الائمه گفت: در راستای این طرح، حریم‌های لازم دیده نشده و جانمایی آن هم نامناسب است.

وی گفت: پست برق فاصله زیادی با این بیمارستان دارد و نقشه آن مربوط به ۱۸ سال گذشته است‌.

استاندار مرکزی یادآور شد: ظرف ۴۸ ساعت ۹ کیلومتر کابل‌کشی برای برق رسانی به این بیمارستان انجام شد که اگر صرفا به پیمانکار سپرده می‌شد، ماه‌ها به طول می‌انجامید.

مخلص‌الائمه خطاب به دانشجویان گفت: کتاب کهنه سرباز را مطالعه کنید، در این کتاب بسیاری از حقایق مربوط به رژیم پهلوی مشخص می‌شود و اطلاعات جامعی در اختیار نسل جوان قرار می‌دهد.

وی اظهار کرد: بزرگترین پروژه عمرانی دولت سیزدهم جهاد آبرسانی است و این استان سال گذشته در این راستا رتبه چهارم کشور را داشت.

استاندار مرکزی در خصوص مبارزه با فساد عنوان کرد: فساد مسئله‌ای نیست که متعلق به کشور ما باشد و در کشورهای پیشرفته نیز این مشکل وجود دارد.

مخلص‌الائمه با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در مبارزه با فساد، گفت: کارگروه‌های مختلف در این دولت تعریف شده که ساختارهای مربوط به فساد شناسایی و متلاشی شوند و تاکنون تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: در استان مرکزی درگیر یک سری پرونده‌های خاص هستیم که مربوط به بخش خصوصی‌سازی است، که میتوان به هپکو، آذرآب اشاره کرد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه برخی شرکت‌ها به لانه گزینی پرندگان تبدیل شده بود و امروز مجدد در دولت سیزدهم فعال شده‌اند، گفت: بزرگ‌ترین قرارداد تاریخ آذرآب با یکی از شرکت‌های روسیه به نام اتم روسیه به ارزش ۸۰ میلیون یورو منعقد شد.

مخلص الائمه ادامه داد: در بخش گازرسانی به ۱۰۰ درصد پوشش نزدیک شده‌ایم، در بخش آنتن‌دهی نیز تلاش می‌شود به پوشش ۱۰۰ درصدی برسیم که در این بخش ساوه به پوشش کامل کابل نوری به عنوان اولین شهر کشور رسیده است.

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک با تقدیر از حضور استاندار مرکزی در این دانشگاه گفت: در دوره های قبل هیچ گاه سابقه نداشت استاندار مرکزی در جمع دانشجویان این دانشگاه حضور داشته باشد و این از ثمرات حضور و فعالیت دولت مردمی است.

شیخی در خصوص برخی انتقادها از انتخابات، بیان کرد: برخی از گروه ها در صورت برنده نشدن در انتخابات آن را انتصاب می نامند و زمان برنده شدن آن را منصفانه می دانند که این نقض دموکراسی است.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم قطعا کشور را از وضعیت اسفبار ناشی از تصمیم های اشتباه گذشته نجات داد.

نماینده بسیج دانشجویی نیز در این نشست با تقدیر از اقدامات دولت سیزدهم و خستگی ناپذیر بودن این دولت گفت: نمایندگان مجلس بر خلاف امر رهبری در انتصابات دخالت می‌کنند که این مورد انتقاد است.

شیخی افزود: وضعیت اقتصادی کماکان آزار دهنده است و نیاز به رسیدگی بیش از پیش دارد.

وی، با طرح این سوال که وضعیت کنترل تورم در چه نقطه‌ای است؟ بیان کرد: نقدینگی با اینکه کاهش داشته باز هم نیاز به رسیدگی دارد و برای کشیدن ترمز تورم باید بیش از این تلاش کرد.

این فعال دانشجویی با انتقاد از خصوصی‌سازی نامناسب که در گذشته صورت گرفته است، عنوان کرد: خصوصی‌سازی برای بیشتر صنایع آسیب زا بود و در استان مرکزی تبعات آن در برخی صنایع مشهود است.

تقدیر از ساخت خوابگاه متاهلی دانشجویی، نقد فضای کوچک سلف دانشجویی و درخواست بهبود وضعیت رفاهی دانشجویان از دیگر موارد مورد اشاره این فعال دانشجویی بود.

استاندار مرکزی در این نشست به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه