English

باحضور مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی:

مراسم گرامیداشت هفته بیمه سلامت در استان مرکزی برگزارشد

مراسم گرامیداشت هفته بیمه سلامت در پنجمین روز از هفته بیمه سلامت با حضور اقای نظری معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی، جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی استان، موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد اداره کل و رونمایی از پیراهن سفیر حامی بیمه سلامت به قهرمان‌ملی دو و میدانی و سفیر صلح در هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برگزارشد.

مراسم گرامیداشت هفته بیمه سلامت در استان مرکزی برگزارشد

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی در آیین بزرگداشت هفته سلامت و سالروز تصویب قانون بیمه همگانی در اراک اظهار داشت: یکی از موفق‌ترین کشورها با رتبه پنجم در پوشش فراگیر بیمه، کشور ایران است که موفق شده تا همه جمعیت خود را بیمه کند.

محمدرضاجیریایی افزود: دولت سیزدهم ۲۰ دستاورد مهم در بخش‌های مختلف بیمه سلامت داشته که یکی از این دستاورها، طرح تاسیس صندوق بیماران خاص و سخت درمان است.

وی ادامه داد: اکنون در استان مرکزی ۱۶ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و سخت درمان در صندوق بیمه سلامت نشاندار شده که ۱۰۷ بیماری تعریف و از خدمات این صندوق بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: تاکنون ۱۲۵ میلیارد ریال برای بیماران خاص این استان هزینه درمان پرداخت شده است.

جیریایی اظهار کرد: اقدام برجسته دیگر بیمه سلامت، طرح دارو یار با هدف، دادن یارانه به انتهای آخر زنجیره درمان اجرایی شد که در نیمه اول امسال، ۷۰۰ میلیارد ریال پرداخت شد.

وی افزود: پوشش درمان زوج‌های نابارور از دیگر خدمات بیمه سلامت است که ۵۴۵ زوج نابارور استان مرکزی نشان‌دار شده که از ابتدای امسال تاکنون، چهار هزار میلیارد ریال هزینه درمان صرف شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به هشت هزار میلیارد ریال برسد.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی بیان کرد: اجرای طرح پزشک خانواده تجربه موفق بود که با هدف کاهش هزینه از جیب بیماران، توسط بیمه سلامت اجرایی شد.

جیریایی گفت: پوشش فراگیر بیمه پایه از دیگر اقدامات بیمه سلامت است که در گذشته سه دهک، رایگان پوشش درمانی داشتند و با اضافه شدن ۲ دهک دیگر، اکنون پنج دهک پوشش خدمات رایگان دریافت می‌کنند.

وی، از دیگر خدمات بیمه سلامت را تحت پوشش قرار دادن ساکنان مناطق کم‌برخودار عنوان کرد و افزود: ۱۸۳ هزار نفر در استان مرکزی بیمه پایه هستند که بیشتر آنها در مناطق حاشیه زندگی می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی افزود: در مناطق کم‌برخوردار این استان، ۲۱ هزار نفر شناسایی شده‌اند و تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار دارند.

جیریایی بیان کرد: بیمه سلامت استان موفق شد تا مجوز ساخت برای ادارات در چهار شهرستان به وسعت ۲ هزار ۵۰۰ مترمربع را با عتبار لازم اخذ کند.

وی اعلام کرد: اداره سلامت بیمه شهرستان خمین آماده افتتاح است و سه طرح دیگر نیز، ۲۲ بهمن افتتاح می‌شود تا مردم از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه