English

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی:

تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در استان مرکزی از چرخه مصرف انسانی خارج شد

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۲۳ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در استان مرکزی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در استان مرکزی از چرخه مصرف انسانی خارج شد

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، محمد رضایی در تشریح این خبر افزود: این فرآورده‌های خام دامی در جریان ۴۱ هزار و ۸۸۴ مورد بازرسی از مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط بازرسان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی ادامه داد: ۸۵۰ مورد نمونه برداری نیز در این بازدیدها از مراکز تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی انجام و ۹۸ پرونده به مراجع قضایی ارجاع شد.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از تولید ۲۱ هزار و ۱۸۹ تن گوشت سفید و قرمز امسال در کشتارگاه‌های دام و طیور این استان خبرداد و گفت: ۸۷ هزار و ۲۲۶ راس دام سبک و سنگین از ابتدای سال جاری تاکنون در کشتارگاه‌های دام استان کشتار و سه هزار و ۷۸۹ تن گوشت قرمز استحصال شد.

رضایی افزود: ۳۹۸ راس دام در این مدت در کشتارگاه‌های استان مرکزی به دلیل لاغری مفرط و بیماری با نظارت کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی خاطرنشان کرد: هفت میلیون و ۹۰۸ هزار قطعه طیور نیز در این مدت در کشتارگاه‌های صنعتی طیور این استان کشتار و ۱۷ هزار و ۳۸۹ تن گوشت سفید در این واحدها استحصال شد.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی اضافه کرد: ۹۵ هزار و ۲۱۰ قطعه طیور در کشتارگاه‌های این استان در بازرسی کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان از این واحدها به دلیل بیماری از چرخه مصرف خارج شد.

رضایی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به برچسب مشخصات (تاریخ تولید و انقضا) و مهر دامپزشکی دقت کرده و هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شهرستان را از طریق تماس با سامانه اطلاع ‌رسانی ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی برای پیگیری کارشناسان دامپزشکی اطلاع ‌رسانی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه