English

انجام ۲ هزار ۷۰ مورد معاینه در ایام تاسوعا و عاشورا توسط اداره کل دامپزشکی استان مرکزی

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی از بازرسی و معاینه تعداد 2 هزار و 70 راس دام و لاشه ی دام در جریان بازرسی های تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

انجام 2 هزار 70 مورد معاینه در ایام تاسوعا و عاشورا توسط اداره کل دامپزشکی استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، محمد فتاحی افزود: 956 راس دام زنده در روزهای عاشورا و تاسوعا در قالب طرح نظارتی محرم توسط بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان مرکزی پیش از کشتار معاینه شد و 1114 لاشه دام نیز در جریان این بازرسی ها مورد معاینه قرار گرفته که در این نظارت‌ها 2 راس گوسفند ضبط و 14 راس لاشه دام نیز اصلاح شد.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی در ادامه اضافه کرد: 30 کیلوگرم گوشت غیرقابل‌مصرف و فاقد شاخص‌های بهداشتی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در این استان شناسایی و معدوم شد.

وی ادامه داد: 88 گروه ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام‌های قربانی را در استان مرکزی بر عهده داشتند.

دکتر فتاحی خاطرنشان کرد: 292 قطعه آلایش (کبد، ریه و کلیه) غیرقابل‌ مصرف نیز در راستای تامین سلامت عزاداران حسینی در بازرسی کارشناسان این اداره‌کل از دام‌های قربانی، شناسایی و معدوم  و تعداد 148 قطعه کبد نیز در این طرح  توسط کارشناسان نظارت دامپزشکی اصلاح شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی به شهروندان محترم توصیه کرد: از کشتار دام در خارج از کشتارگاه تحت هر شرایطی خودداری نمایند و در هنگام خرید فرآورده های خام دامی به برچسب مشخصات (تاریخ تولید و انقضاء) و مهر دامپزشکی دقت کافی را بعمل آورند و همچنین شهروندان هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده های خام دامی شهرستان را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی جهت پیگیری کارشناسان دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه