English

در پی گرد و غبار غلیظ؛

تیم‌های هلال‌احمر و اورژانس استان مرکزی مستقر در میادین پرتردد شهری

رئیس کارگروه اضطرار آلودگی گرد و غبار استان مرکزی گفت: در پی گرد و غبار غلیظ و بر اساس مصوبه کارگروه اضطرار گرد و غبار این استان، تیم‌های هلال‌احمر و اورژانس از عصر چهارشنبه در میادین پرتردد شهری مستقر شدند.

تیم‌های هلال‌احمر و اورژانس استان مرکزی مستقر در میادین پرتردد شهری

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، یوسف یوسفی افزود: با توجه به پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی مبنی بر روند افزایشی گرد و غبار از چهارشنبه تا جمعه هفته جاری، انتظار است مردم استان مرکزی تا حد امکان از تردد در فضای باز خودداری و به توصیه‌های خودمراقبتی توجه کنند.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه این کارگروه مقرر شد بنرهای اطلاع‌رسانی به مردم روی امبولانس‌ها نصب شود، هواشناسی منشا گرد و غبار را به درستی به اطلاع مردم برساند و هرگونه مسابقات ورزشی و فعالیت ورزشی در فضاهای باز و فعالیت‌های عمرانی تولید کننده گرد و غبار در استان ممنوع شد.

رئیس کارگروه اضطرار آلودگی گرد و غبار استان مرکزی ادامه داد: توصیه به محدودیت استفاده افراد از وسایل تک سرنشین، ممنوعیت اقدامات منجر به افزایش آلودگی هوا از قبیل آتش زدن برگ های درختان و توصیه بر کاهش حضور بیماران قلبی عروقی، تنفسی، خردسالان، سالمندان، زنان باردار، جانبازان شیمیایی در محیط‌های باز و غیر سرپوشیده از دیگر مواردی است که باید مود توجه قرار گیرد.

یوسفی اظهار کرد: جلوگیری از حمل و نقل وسایلی که آلودگی مشهود دارند، تعطیلی موقت معادن و صنایع آلوده کننده هوا (مطابق فهرستی که محیط زیست اعلام می‌کند)، ممنوعیت مصرف سوخت مایع در همه صنایع و تشدید برخورد با خودروهای بدون معاینه فنی از دیگر مصوبات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: بازه زمانی اجرای مصوبات کارگروه آلودگی گرد و غبار استات مرکزی تا جمعه ادامه دارد و باید اجرا شود و سایر تصمیمات کارگروه در اطلاعیه‌های بعدی اعلام می‌شود.

یوسفی در ادامه بیان داشت: اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ روز و در سال گذشته ۱۳۸ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رساند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه