English

یک نماینده مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج:

اصلاح مصرف خودروهای تولید داخل جبران رفع ناترازی بنزین است

نماینده شیراز در مجلس به بیان توضیحاتی درباره راه کار حل معضل ناترازی بنزین در کشور پرداخت و گفت: باید به سمت پایین آوردن مصرف بنزین در خودروهای تولید داخل برویم.

اصلاح مصرف خودروهای تولید داخل جبران رفع ناترازی بنزین است

جعفر قادری نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری موج، درباره راه کار حل معضل ناترازی بنزین در کشور گفت: برای حل ناترازی بنزین باید چند کار را با هم انجام دهیم تا این مشکل مرتفع شود.

وی در ادامه بیان کرد: به سمت توسعه و گسترش جایگاه های سوخت سی ان جی حرکت کنیم تا به این وسیله از تعداد خودروهای بنزینی بکاهیم. در مرحله بعد باید خودروهای برقی را در کشور توسعه و ترویج دهیم و اجازه دهیم که خودروهای هیبریدی به کشور وارد و در کشور تولید شوند.

نماینده شیراز در مجلس درباره مزیت خودروهای هیبریدی نسبت به خودروهای بنزینی، گفت: خودروهای هیبریدی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از باتری های با ولتاژ بالا استفاده می کنند و آلودگی های زیست محیطی بسیار پایینی دارند. با توجه به آلودگی بالای کلان شهرها که هم اکنون با آن درگیر هستیم باید به فکر استفاده از سوخت های پاک باشیم.

 قادری بیان کرد: مهمترین مزیت خودروهای هیبریدی کمک به حفظ محیط زیست است. خودروهای معمولی با انتشار گازهای گلخانه‌ای مضر باعث آلودگی محیط زیست می‌شوند، اما خودروهای هیبریدی به دلیل اینکه از الکتریسیته به عنوان منبع اصلی نیرو استفاده می‌کند، آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌کنند.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه توضیح داد: علاوه بر این می توانیم از طریق ماده 12 کمک کنیم که سوخت خودروها پایین بیاید و جایگزینی خودروهای فرسوده هم دنبال شود.

وی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی هم باید در دستور کار باشد خاطرنشان کرد: در آینده هم زمانی که زیر ساخت حمل و نقل عمومی در کشور توسعه پیدا کند می توان محدودیت هایی برای تردد خودروهای شخصی ایجاد کرد تا مصرف بنزین کاهش پیدا کند.

قادری ادامه داد:  علاوه بر این می توان خودروسازان را ملزم به تولید خودروهای دوگانه سوز کرد. این اقدام طی سالیان گذشته متوقف شده است و با توجه به اینکه تعداد جایگاه های سوخت CNG در کشور کم است و مردم در صورت استفاده از این سوخت با مشکلاتی مواجه می شوند و با توجه به اینکه قیمت بنزین خیلی پایین است همه ترجیح می دهند از خودروی بنزینی استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه