English

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

سوخت CNG و LPG را برای کاهش مصرف بنزین در خودروها توسعه دهیم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره راهکارهای حل معضل ناترازی بنزین در کشور پرداخت.

سوخت CNG و LPG  را برای کاهش مصرف بنزین در خودروها توسعه دهیم

علی‌اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج، درباره مشکل ناترازی بنزین که در کشور به‌وجود آمده، گفت: ناترازی بنزین در کشور ما رخ داده و اگر به همین رویه ادامه دهیم، سال بعد باید در حجم بالایی اقدام به واردات بنزین کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: باید مجموعه‌ای از اقدامات در کنار یکدیگر انجام شود تا بتوانیم مصرف بنزین را در کشور کاهش دهیم. متاسفانه مصرف انرژی‌مان بهینه نیست و اصولا مصرف در کشور بهینه نیست و  پرمصرف هستیم.

 این نماینده‌ مجلس یازدهم در ادامه توضیح داد: در حوزه‌ انرژی و به‌ویژه بنزین به‌دلیل قیمت بسیار پایین بنزین، متاسفانه مصرف بسیار بالا و بی‌رویه شده است.

عنابستانی گفت: این مسائل باعث شده در سطح شهر خودروهای تک‌سرنشین را بینیم و نتیجه‌ این تردد‌های بی‌شمار، آلودگی بسیار بالای هوا و تاثیرات زیست محیطی آن است.

وی در ادامه بیان کرد: نباید ردپای آلودگی هوا را در جاهای تخیلی دنبال کنیم، بلکه در همین  فضای پر مصرف بنزین باید رد پای آلودگی هوا را جست‌وجو کنیم.

این نماینده‌ مجلس یازدهم توضیح داد: باید مجموعه‌ای از اقدامات را انجام دهیم تا ناترازی بنزین در کشور حل شود، زیرا با یک راهکار و اجرای آن این موضوع عملیاتی نمی‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است که در ابتدا باید در نوع ارائه‌ بنزین تجدیدنظر شود. اینکه بنزین را گران کنیم، اصلا مطرح نیست، ولی دست‌کم باید بنزین را عادلانه به مردم بدهیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس توضیح داد: اگر بتوانیم براساس کد ملی بنزین را تخصیص بدهیم همه‌ مردم عادلانه سهمی از بنزین خواهند داشت. در این شرایط کسانی که خودرو ندارند، از سهم‌شان به نحو دیگری استفاده می‌کنند و نتیجه این می‌شود که گروه‌هایی که مصرف بالاتری از بنزین دارند حداقل باید ساختار مصرف خود را بهینه کنند.  

عنابستانی بیان کرد: اقدام دیگر باید توسط خودروسازان انجام شود و خودروهایی بهینه و با کیفیت بالا تولید کنند.

این نماینده‌ مجلس یازدهم در ادامه خاطرنشان کرد: اقدام دیگر این است که باید سبد سوخت را متنوع کنیم. ال‌پی‌‌جی یکی از سوخت‌هایی است که کمترین آلودگی را دارد و حتی آلودگی آن از سی‌ان‌جی هم کمتر است. ما باید این سوخت‌ها را در وسایل حمل‌ونقل  مورداستفاده قرار دهیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از هدررفت گاز ال‌پی‌جی در کشور گفت: متاسفانه در حال حاضر ال‌پی‌جی را به‌عنوان گاز فلر در پالایشگاه‌ها می‌سوزانیم، در صورتی که باید آن را وارد سبد سوخت کنیم.

عنابستانی بیان کرد: خودروهایی با سوخت سی‌ان‌جی را نیز باید گسترش دهیم و بر تعداد آنها بیفزاییم. اقدام دیگر این است که خودروهای برقی و هیبریدی را در کشور توسعه دهیم تا مصرف بنزین پایین بیاید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه این اقدامات و اجرای آن‌ها زمانبر نیست و باید در سال 1403 اجرایی شود، توضیح داد: باید در متنوع‌سازی سبد سوخت حمل‌ونقل کشور سوخت‌ پاک را قرار دهیم، خودروهای فرسوده را از رده خارج کنیم و اجازه دهیم که خودروهای خارجی به کشور وارد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه