English

موج گزارش می دهد:

«دناپلاس» های میدان بهارستان

تحویل خودروهای دنا پلاس به نمایندگان سرو صداهای زیادی را به پا کرده این درحالیست که در ادوار گذشته نیز چنین اقداماتی انجام شده است.

«دناپلاس» های میدان بهارستان

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، تحویل یک دستگاه خودرو دنا پلاس اقساطی به نمایندگان مجلس خبری بود که روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرد که طی یکی دو روز گذشته سر و صداهای زیادی به پا کرده است.

ایزدخواه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشته بود که در ابتدای شروع مجلس شورای اسلامی فرمی برای خودرو به نمایندگان داده شد تا نوع استفاده از خودرو را انتخاب کنند و بنده چون خودرو نداشتم (همسرم یک خودروی ام وی ام ١١٠ به ارزش فعلی ۵٠ میلیون تومان دارد) گزینه سوم و نوع خودروی دنا پلاس اتومات را انتخاب کردم.

اما ساعاتی از این نوشته نگذشته بود که ایزدخواه طی نامه ای به معاونت اجرایی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که از دریافت خودرو دناپلاس منصرف شده است.

نامه ایزدخواه

سید احسان خاندوزی نماینده مردم تهران در مجلس و نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس طی توییتی تحویل خودرو دنا پلاس به برخی از نمایندگان مجلس واکنش نشان داد و نوشت: «کم نیستند نمایندگانی مثل حقیر که نه دناپلاس و نه رهن ۲۰۰ میلیونی منزل گرفته اند. بیش از این لطفا به مدیون شدن سیاستگذاران به خانه و خودروی پیشنهادی صاحبان ثروت، حساس باشید تا مصوبات دولت و مجلس سوگیری نداشته باشد. با تشکر از واکنش اصلاحی ایزدخواه.»

خاندوزی

*برخی می خواهند مطالبات مردم را به سمت مجلس سوق دهند

در اینباره حجت اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، اظهار داشت: متاسفانه دو اتفاق در جامعه در حال رخ دادن است، یکی اینکه گروه هایی در بیرون وجود دارند که می خواهند تمام مطالبات مردمی را به سمت مجلس سوق دهند تا ثابت کنند که مجلس یازدهم ناکارآمد است و دوم اینکه ناکارآمدی دولت را بر عهده مجلس بیندازند.

وی ادامه داد: ما در سالی قرار گرفته ایم که مجلس گذشته بودجه مجلس فعلی را تعیین کرده است  لذا ما نمی توانیم این بودجه را تغییر دهیم.

فیروزی

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی می خواهند بگویند این مجلس انقلابی نیست و مشکلاتی دارد لذا بحث خودرو را مطرح کرده اند، تصریح کرد:  کسانی که به اینگونه موضوعات دامن می زنند  اهداف دیگری دنبال می کنند.

فیروزی افزود: در ادوار گذشته نمایندگان خودروی خارجی در اختیار داشتند و حتی در دوره های قبل تیم اسکورت داشتند.

وی گفت: این خودروها طی سه ماه گذشته از ایران خودرو خریداری شده و پول آنها داده شده است و ربطی به قیمت های فعلی ندارد.

سخنگوی کمیسیون صنایع با بیان اینکه این خودروها به نام نمایندگان نیست اما در اختیار نماینده ها است، گفت: برخی از  نماینده ها از دریافت این خودروها انصراف داده اند.

فیروزی در پایان با بیان اینکه این خودروها به نام مجلس است و اصلا نمایندگان امکان فروش ندارند، خاطر نشان کرد: بیان چنین مطالبی علیه نمایندگان و مجلس انقلابی ظلم در حق نمایندگان است.

*توضیحات سخنگوی هیات رئیسه مجلس درباره واگذاری خودروی دنا پلاس به نمایندگان

محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیات رییسه مجلس در نشست خبری درخصوص موضوع اختصاص خودروی دنا پلاس به نمایندگان مجلس،  گفت: به صورت جانبی در مورد موضوع خودرو که این روزها در فضای مجازی مطرح شده است، بحث های پراکنده ای صورت گرفت.

 محمد حسین فرهنگی سخنگوی هیات رییسه مجلس

فرهنگی بیان کرد: در این خصوص برای افکار عمومی توضیحاتی لازم است که اولاً اینکه خودروی تولید داخل در اختیار نمایندگان قرار بگیرد و قبلاً هم در ادوار مجلس بوده است. با توجه به اینکه در این دوره حدود ۱۸۰ نفر از همکاران ما هیچگونه سابقه قوه مقننه نداشتند و برای اولین بار در این قوه حضور پیدا کردند و معمولاً خودروی مناسبی که بتوانند هم برای رفت و آمد به حوزه انتخابیه و هم برای سرکشی به مناطق مختلف داخل حوزه انتخابیه لازم داشتد در اختیارشان نیست.

وی خاطر نشان کرد: به هرحال اگر به ادوار گذشته مجلس هم نگاهی بیندازیم می بینیم که چنین اقداماتی در مجالس گذشته هم انجام شده است.اما  از تک تک نمایندگان مجلس و همچنین هیئت رئیسه مجلس این مطالبه وجود دارد که نسبت به این موضوعات مطرح شده برای افکار عمومی شفاف سازی کنند .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه