English

تعیین تکلیف حدود ۶ هزار هکتار از اراضی بانک زمین در میانکاله

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تعیین تکلیف حدود ۶ هزار هکتار از اراضی بانک زمین در میانکاله خبرداد.

به گزارش خبرگزاری موج، رضا دوستی ایرانی گفت: موضوع احیای اراضی منابع ملی و دولتی از زاغمرز تا شهرستان گلوگاه با وسعت ۱۸ هزار هکتار است که بیش از ۱۲ هزار هکتار آن به محیط زیست مازندران بازگشت و ۶ هزار هکتار مانده است و سند به نام بانک زمین است.

وی افزود: بخش آبگیر این زمین‌ها با اجرای زهکش باید احیا شود.

دوستی ادامه داد: قبل از راه‌اندازی شرکت بانک زمین، بخش عمده‎ای از اراضی ملی و دولتی توسط مردم بومی در کارهای مختلف کشاورزی مانند اراضی شالیزاری، دامداری، باغ‎داری و گندم‎زاری استفاده می‎شد و اکنون برای اجرای طرح احیا و واگذاری اراضی بانک زمین، بهره‎برداران نسبت به این فعالیت معترض هستند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: بهره‌برداران معتقد هستند در حال بهره‎برداری از زمین‌های کشاورزی هستند و اگر بخش دولتی بخواهد این زمین‌ها را ساماندهی و احیا کنند ممکن است زمین به دست آنها نیفتد.

دوستی خاطرنشان کرد: احیای زمین‌های شور و آبگیر منطقه به‌طور جدی پیگیری می‌شود و بخشی از این زمین‌ها که در اختیار بانک زمین قرار دارد و شور و دچار آب‌گرفتگی است احیا می‌شود.

وی با بیان اینکه باید بهره‌برداران منطقه را توجیه کنیم اجرای طرح یکپارچه‌سازی اراضی حق بهره‌برداری است و مالکیت نیست، ادامه داد: در مازندران تمامی مسؤولان بر این عقیده هستند این طرح اجرایی شود و برای اجرای آن کارها باید کارشناسی شده باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه