English

وزیر ارتباطات و فناوری خبر داد؛

اتصال تمامی ساختمان های کشور به فناوری فیبر نوری

وزیر ارتباطات و فناوری گفت: تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مصوب شد که تمامی ساختمان های کشور به فناوری فیبر نوری متصل شوند.

اتصال تمامی ساختمان های کشور به فناوری فیبر نوری
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، عیسی زارع پور در آیین افتتاح و بهره برداری از شبکه فیبر نوری در بابل اظهار داشت: ایجاد و توسعه شبکه فیبر نوری طرحی است که حداقل تا پنجاه سال آینده نیازی به زیرساخت چدیدی در حوزه مخابراتی در کشور نداریم و همین پروژه می تواند تا دهه ها به مردم خدمت رسانی کند.

وی ادامه داد: ما به دنبال کاهش زمان روند توسعه شبکه فیبر نوری از 10 سال به 3 سال هستیم و به همین دلیل به 10 اپراتور داخلی مجوز فعالیت در این پروژه دادیم.

وزیر ارتباطات در مازندران

وزیر ارتباطات و فناوری با بیان اینکه 5 اپراتور در مازندران برای توسعه شبکه فیبر نوری اینترنت پر سرعت فعالیت خواهند کرد، گفت: تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مصوب شد که تمامی ساختمان های کشور به فناوری فیبر نوری متصل شوند.

وی با تأکید بر اینکه همه مسئولان تلاش کنند تا این فناوری در اختیار همه مردم قرار بگیرد، تصریح کرد: در حال حاضر فناوری اینترنت پر یرعت برای بیش از 6 میلیون خانوار در کشور فراهم شده است و می توانند با یک درخواست و حداقل هزینه از سرویس اینترپت پرسرعت بهره مند شوند.

زارع پور با اشاره به اینکه در صدد هستیم تا پایان دولت سیزدهم این فناوری برای همت مردم کشور فراهم خواهد شد، بیان داشت: تا هفت ماه آینده تمامی شهرهای مازندران تحت پوشش اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری قرار می گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه