English

مدیرکل انتقال خون مازندران تأکید کرد؛

نیاز اضطراری مازندران به تمام گروه‌های خونی

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: وضعیت ذخایر گروه‌های خونی در استان بحرانی است و نیاز اضطراری مازندران به تمام گروه‌های خونی دارد.

نیاز اضطراری مازندران به تمام گروه‌های خونی
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، عبدالله محمدی فیروزجایی اظهار داشت: با توجه به روز‌های پایانی سال، افزایش ورود گردشگر و افزایش جراحی‌ها، وضعیت ذخایر گروه‌های خونی در استان بحرانی است.

وی ادامه داد: اداره کل انتقال خون استان با کاهش ذخایر خون در تمامی گروه‌های خونی به ویژه A مثبت و منفی، O مثبت و منفی و B مثبت و منفی مواجه شده است. 

مدیرکل انتقال خون مازندران از هم استانی‌های نوعدوست خواست با همراه داشتن کارت ملی، به مراکز اهدای خون مراجعه کنند و همانند گذشته در تامین خون بیماران استان انتقال خون مازندران را همراهی کنند.

وی با اشاره به اینکه در تعطیلات پیش رو تمامی مراکز انتقال دایر است، گفت: اتوبوس‌های سیار انتقال در روز ۲۲ بهمن نیز در شهر‌های آمل، ساری و بابل در مسیر‌های راهپیمایی مستقر و آماده دریافت خون اهدایی شهروندان هستند.

محمدی فیروزجایی با بیان اینکه انتقال خون استان وظیفه تأمین خون و فرآورده‌های خون ۴۸ مرکز درمانی استان را بر عهده دارد، افزود: شیوه نامه‌های بهداشتی در ۱۱ پایگاه انتقال خون کاملاً رعایت می‌شود و تمامی وسایل استریل و یک بار مصرف هستند و اهدا کنندگان خون هیچگونه نگرانی از این بابت نداشته باشند.

وی بیان داشت: حدود ۱۴ هزار بیمار خاص شامل بیماران تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و دیالیزی در استان وجود دارند که به تزریق خون نیاز دارند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار تالاسمی هستند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به اینکه برخی از این بیماران به خون تازه نیاز دارند، ابراز داشت: حدود ۴۰ درصد خون‌های اهدایی شهروندان مازندانی مورد استفاده بیماران تالاسمی قرار می‌گیرد.

گفتنی است؛ اداره کل انتقال خون مازندران تامین‌کننده نیاز خونی ۵۰ مرکز درمانی و حدود ۱۴هزار بیمار خاص و سرطانی در استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه