English

مدیرکل انتقال خون مازندران خبر داد:

مازندران همچنان نیازمند گروه‌های خونی و پلاسمای کووید ۱۹

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: مراکز درمانی استان همچنان نیازمند فرآورده‌های خونی و پلاسمای کووید ۱۹ هستند.

مازندران همچنان نیازمند گروه‌های خونی و پلاسمای کووید ۱۹

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، ذوالفقار تقوی اظهار داشت: ۴۸ مرکز درمانی استان همچنان نیازمند فرآورده‌های خونی و پلاسمای کووید ۱۹ هستند.

وی در ادامه از مردم خواست با مراجعه به ۱۱ پایگاه ثابت و ۳ پایگاه سیار انتقال خون در استان، به کمک بیماران نیازمند گروه‌های خونی بشتابند.

مدیرکل انتقال خون استان مازندران با تاکید بر رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در پایگاه‌های انتقال خون استان ،افزود: هیچ نگرانی بابت احتمال ابتلا به کرونا در این پایگاه‌ها نداریم.

تقوی گفت: مردم استان از فروردین تا پایان مهر امسال ۷۰ هزار و ۴۰۰ واحد خون اهدا کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد مراجعه اهداکنندگان خون کاهش یافته است.

مدیرکل انتقال خون مازندران افزود: بیماران بهبود یافته از کووید ۱۹ در استان نیز در این مدت با مراجعه به مرکز انتقال خون بابل ۵۵۵ واحد پلاسمای خون اهدا کردند.

وی گفت: افراد بهبود یافته از بیماری کووید ۱۹ پس از ۲۸ روز می‌توانند برای اهدای پلاسما به مرکز انتقال خون بابل مراجعه کنند.

گفتنی است اداره کل انتقال خون مازندران با داشتن ۱۴ مرکز ثابت و سیار اهدای خون وظیفه تامین خون و فرآورده‌های خون ۴۸ مرکز درمانی و بیمارستان‌های استان را برعهده دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه