English

مدیرکل شیلات مازندران:

۶ قفس دریایی در نوشهر به بهره برداری رسید

مدیرکل شیلات استان مازندران گفت: ماهیدار شدن ۶ قفس دریایی با مشارکت ۴ سرمایه گذار بخش خصوصی در نوشهر اجرایی شد.

۶ قفس دریایی در نوشهر به بهره برداری رسید
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

،  قاسم کریم زاده در آئین ماهیدار شدن همزمان ۶ قفس دریایی در منطقه توسکاتک شهرستان نوشهر اظهار داشت: با ماهیدارشدن ۶ قفس دریایی توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در شهرستان نوشهر ۶۰ درصد اهداف برنامه تاکنون تحقق یافته است. 

وی تبیین و تشریح ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش‌های مختلف شیلاتی مازندران و دستاورد‌های شیلات در دولت سیزدهم، ادامه داد: تغییر در بهره برداری صرف صید ماهیان یکی از سیاست‌های شیلات است.

مدیرکل شیلات استان مازندران به فعالیت حدود ۳ هزار و ۸۰۰ واحد آبزی پروری با اشتغال‌زایی حدود ۸ هزار نفر به صورت مستقیم با تولید سالانه حدود ۹۵ هزار تن انواع آبزیان به ارزش اقتصادی حدود ۷ تا ۸ هزار میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۵ قفس دریایی را در دریا مستقر کردیم که ۴۶۰ تن ماهی دراین قفس‌ها تولید و به بازار عرضه کردند و پیش بینی براین است که اگر تمامی شرایط مهیا باشد این تعداد را امسال به ۴۰ قفس در ۹ منطقه دریایی در اعماق ۵۰ متری افزایش دهیم.

وی افزود: درسال گذشته برای اولین بار ۴ تعاونی صیادی پره بین استان‌های شمالی کشور علاوه بر تلاش صید و صیادی در بخش پره، در طرح پرورش ماهی در قفس‌های دریایی مشارکت کردند و پیش بینی می‌شود این تعداد امسال افزایش خوبی یابد.

کریم زاده، پیش بینی تولید ماهی در ۴۰ قفس دریایی را حدود ۲ هزار تن ماهی اعلام کرد و بیان داشت: برای تحقق و اجرای طرح، نیازمند ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات هستیم که مکاتبات و پیگیری‌های در سطح ملی و استانی انجام و در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت ۳۰ تا ۵۰ تنی هر قفس ماهی، تصریح کرد: تا سقف ۲.۵ میلیارد تومان به سرمایه گذاران هرقفس دریایی تسهیلات پرداخت خواهد شد.

مدیرکل شیلات استان مازندران در پایان در خصوص امنیت سرمایه گذاری در پرورش ماهی درقفس‌های دریایی، ابراز داشت: در راستای تأمین امنیت و فراهم کردن زمینه‌های صید و صیادی در دریا برای صیادان قانونی و سرمایه گذاران پرورش ماهی در قفس‌های دریایی، شیلات ایران از طریق انعقاد تفاهم نامه با دریابانی کشور، با تشریک مساعی و انجام گشت‌های مشترک در داخل دریا درجهت تأمین امنیت سرمایه گذاران طرح‌های پرورش ماهی در قفس‌های دریایی تلاش خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه