English

مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران:

بازارچه دائمی صنایع‌دستی در ساری راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: بازارچه دائمی صنایع‌دستی در ساری راه‌اندازی می‌شود.

بازارچه دائمی صنایع‌دستی در ساری راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، حسین ایزدی از راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع‌دستی در بازار سنتی ساری خبر داد و اظهار داشت: پانزده دهنه از مغازه‌های بازار رضا در شهرستان ساری برای راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع‌دستی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این مغازه‌ها به صورت رایگان با همکاری انجمن صنایع‌دستی در اختیار صنعت‌گران و تولیدکنندگان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: این غرفه‌ها برای عرضه تولیدات هنری و اجرای کارگاه زنده صنایع‌دستی در اختیار صنعتگران صنایع‌دستی قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: تمامی هنرمندان به ویژه صنعتگران رشته‌های بومی از سراسر استان با اولویت فعالان این حوزه در شهرستان ساری و شهرهای همجوار می‌توانند در این مغازه‌ها برای فروش تولیدات صنایع‌دستی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه صنعتگران می‌توانند برای بازاریابی و تبلیغات گسترده در سطح استان برنامه‌ریزی کنند، تصریح کرد: با راه‌اندازی این بازارچه محلی بخشی از نگرانی‌های صنعتگران در خصوص ایجاد بازارچه‌های دائمی محلی در مرکز استان مرتفع می‌شود.

ایزدی با بیان اینکه در این بازار سنتی امکانات و تجهیزات لازم در اختیار صنعتگران صنایع‌دستی قرار می‌گیرد، افزود: تاکنون رشته‌هایی همچون هنرهای چوبی، دستبافت‌ها، سفال و سرامیک و حصیربافی برای حضور و فروش محصولات خود اعلام آمادگی کردند.

وی درباره آموزش به هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی استان، خاطرنشان ساخت: به‌زودی دوره‌های متنوع آموزش بازاریابی، برندسازی، تجاری‌سازی و بازرگانی تولیدات صنایع‌دستی در سراسر استان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به فعالیت 70 رشته صنایع‌دستی در استان مازندران، عنوان داشت: این کلاس‌های آموزشی در شهرهای ساری، بهشهر، محمودآباد، قائم شهر و رامسر برای صنعتگران صنایع‌دستی استان دایر می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه