English

مدیرکل انتقال خون مازندران:

مازندران با کمبود خون مواجه است

مدیرکل انتقال خون مازندران از وضعیت شکننده میزان ذخایر خون در استان خبر داد و گفت: در شرایط کنونی همه گروه‌های خونی به ویژه O+ و A+ بسیار موردنیاز است.

مازندران با کمبود خون مواجه است
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، دکتر عبدالله محمدی فیروزجایی اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و شیوع آنفلوآنزا در سطح جامعه، نیاز به خون افزایش پیدا کرده و ذخیره خون استان کاهش نیز پیدا کرده است.

وی با توجه به وضعیت شکننده میزان ذخایر خون در سطح استان مازندران، ادامه داد: در حال حاضر همه گروه‌های خونی به ویژه O ، +A+ بسیار موردنیاز است و از مردم نوعدوست استان دعوت می کنیم برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون مازندران همچنین از شروع به کار مرکز اهدای خون در محل کلینیک طوبی خبر داد و گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده و مساعدت دانشگاه علوم پزشکی استان به‌ منظور رفاه حال مردم شهرستان ساری و تسهیل دسترسی آنان به مراکز اهدای خون، مرکز اهدای خون در محل کلینیک طوبی دایر شد.  

وی افزود: این مرکز روزهای پنج شنبه هرهفته از ساعت ۸ تا ۱۲ در محل کلینیک طوبی واقع در بلوار خزر، آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون است.

محمدی با اشاره به اهمیت و ضرورت اهدای خون در استان به واسطه داشتن ۴۷ بیمارستان و مرکز درمانی و حدود ۱۴ هزار بیمار خاص (تالاسمی، سرطانی، هموفیلی و دیالیزی ) و همچنین گردشگر پذیری استان، سوانح و تصادفات جاده‌ای و... تأکید کرد: لزوم مشارکت مستمر هم استانی‌های عزیز در امر انساندوستانه اهدای خون بسیار مهم است.

وی با قدردانی از نوع‌دوستی و ایثار مردم شریف استان در امر اهدای خون، بیان داشت: در ۹ ماهه امسال بیش از ۱۲۶هزار نفر به مراکز و تیم‌های سیار اهدای خون مازندران مراجعه کردند که از این تعداد بیش از ۱۰۵ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه