English

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران:

ابزار هنری برای انتقال و تبیین مفاهیم اجتماعی فرهنگی بسیار نافذ و اثرگذار است

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: بهترین زبان انتقال پیام و محتوا؛ به ویژه در حوزه های اجتماعی فرهنگی زبان هنر است؛ اگر بخواهیم پیام ما نافذ باشد و به درستی به مقصد برسد باید از ابزار هنر بهره گرفته شود.

ابزار هنری برای انتقال و تبیین مفاهیم اجتماعی فرهنگی بسیار نافذ و اثرگذار است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، قاسم عزیززاده گرجی در آئین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر مازندران که در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، ضمن ادای احترام به شهدای مظلوم غزه به ویژه کودکان و زنان و اعلام انزجار از حملات و جنایات وحشیانه رژیم غاصب اسرائیل با بیان اینکه امروز اگر در دنیا کسی پیام مهمی دارد باید زبان انتقال پیام را هم داشته باشد، اظهار داشت: بهترین زبان انتقال پیام و محتوا؛ زبان هنر است؛ اگر بخواهیم پیام ما نافذ باشد و به درستی به مقصد برسد باید از ابزار هنر بهره گرفته شود.

وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته پیام ها را با استفاده از هنرهای نمایشی به دانش آموزان منتقل می کنند، ادامه داد: یکی از درس های مرتبط با کتاب تاریخ مقطع راهنمایی در تهران پایتخت ایران اسلامی در قالب نمایش ارائه شد و به فهم مطلب توسط مخاطب بسیار کمک شد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به پیشینه دینی، علمی، فرهنگی و هنری، آداب و رسوم، فرهنگ و سبک و سیره مفاخر و مشاهیر استان مازندران، برلزوم معرفی و انتقال این داشته ها به زبان هنر بین نسل نو تأکید کرد و افزود: باید تبیین جایگاه مازندران و ظرفیت های این استان با محوریت دانش آموزان و دانشجویان با استفاده از زبان هنر انجام پذیرد.

وی بیان داشت: باید ساز و کار حضور هنرمندان تئاتر و نمایش عروسکی در بخش نمایش خیابانی و صحنه ای فراهم شود چراکه این حضور و فعالیت می تواند موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی و... را متناسب با ذائقه مخاطب امروزی به اقشار مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان عرضه بدارد.

عزیززاده گرجی از اعلام همکاری و حمایت از گروه های نمایشی خبر داد و گفت: دیدن نمایش از سوی مسئولین به همراه خانواده هایشان بهترین شیوه حمایت و همراهی با هنر تئاتر است.

وی برلزوم تقویت و توسعه انجمن هنرهای نمایشی استان در سطوح مختلف تأکید کرد و ابراز داشت: این انجمن در شهرستان ها نیز باید با قوت فعالیت داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه