English

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران:

آلودگی شیمیایی به شدت دریای مازندران را تهدید می کند

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به شعار سال ۲۰۲۳ سازمان جهانی دریانوردی تحت عنوان «مارپل در ۵۰ سالگی- تعهد ما ادامه دارد»، گفت: آلودگی ها، دریای مازندران را به شدت تهدید می کند.

آلودگی شیمیایی به شدت دریای مازندران را تهدید می کند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سعید کیاکجوری در آیین گرامی داشت روز جهانی دریانوردی و تجلیل از دریانوردان نمونه استان که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: اگرچه آلودگی فیزیکی اعم از انواع زباله ها در دریای مازندران زیاد دیده می شود اما آلودگی های شیمیایی این دریا را به شدت تهدید می کند.

وی با تأکید بر اینکه آلودگی های دریای کاسپین بسیار نگران کننده شده است، ادامه داد: در گذشته نه چندان دور بسیاری از رودخانه های کوچک و بزرگ سطح استان زیستگاه حیوانات مختلف بودند که متأسفانه اکنون با توجه به آلودگی های ناشی از زباله ها و فاضلاب های صنعتی و خانگی، شرایط زیستی گذشته برای بسیاری از حیوانات آبزی وجود ندارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به شعار امسال روز جهانی دریانوردی در خصوص اهمیت حفاظت از محیط زیست دریایی خاطرنشان ساخت: تعهدات ما برای حفظ دریای کاسپین به عنوان بزرگ ترین دریاچه جهان بسیار سنگین تر از گذشته شده است بنابراین همه باید برای جلوگیری از گسترش آلودگی ها در این دریاچه مهم تلاش کنیم .

وی با قدردانی از زحمات شبانه روزی همه دریانوردان گفت: واژه دریادلان بحق برازنده دریانوردان عزیز است که سهم بسیار مهمی در خدمت به کشور درحوزه های گوناگون اقتصادی، نظامی، اجتماعی و... دارند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از دریانوردان و دریاییان نمونه فعال در ارگان های مختلف دریایی استان مازندران با اهداء لوح سپاس قدردانی به عمل آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه