English

مدیر جهاد کشاورزی‌ سوادکوه‌شمالی خبر داد:

کلنگ‌زنی سورتینگ مرکبات در سوادکوه‌ شمالی

مدیر جهاد کشاورزی‌ سوادکوه‌شمالی از کلنگ‌زنی واحد سورتینگ و بسته‌بندی میوه و مرکبات با ظرفیت 500 تن در این شهرستان خبر داد.

کلنگ‌زنی سورتینگ مرکبات در سوادکوه‌ شمالی

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، قاسم حکمت‌شعار اظهار داشت: در سومین روز دهه مبارک فجر مراسم کلنگ‌زنی احداث سورتینگ 500 تنی مرکبات در روستای ایوک این شهرستان انجام شد.

وی ادامه داد: سورتینگ مقدمه‌ای برای بسته‌بندی محصول کشاورزی است، ضمن اینکه در بازارهای میوه و تره‌بار جوامع مدرن، به طور تقریبی تمامی میوه‌ها و سبزی‌ها به صورت سورت و لیبل‌گذاری شده عرضه می‌شوند و این امر سبب تشخیص آسان‌تر کیفیت محصول توسط مشتری شده و توزیع و عرضه منظم‌تری را به دنبال خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی گفت: امسال 35 هزار تن محصولات باغی در هزار و 970 هکتار اراضی باغی این شهرستان تولید شد که بیشترین میزان تولید این محصولات مربوط به مرکبات در هزار و 470 هکتار است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هر ساله سطح اراضی باغی شهرستان به صورت خود اجرایی و نیز با حمایت سازمان جهاد کشاورزی در قالب پروژه های باغبانی رو به افزایش است و میزان تولید محصولات باغی در سال های آتی افزایش خواهد یافت، نیاز به واحدهای سورتینگ و بسته‌بندی این محصولات افزایش می یابد.

حکمت شعار افزود: در حال حاضر چهار واحد سورتینگ در روستاهای ایوک، کتی‌لته و نوآباد این شهرستان وجود دارد که سال گذشته 17 تن شلیل و 40 تن مرکبات به مقصد عراق صادر شد اما امسال به دلیل برخی مشکلات گمرکی میزان صادرات کاهش یافت و امید است با رفع موانع و مشکلات موجود بحث صادرات محصولات باغی افزایش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه