English

سخنگوی شورای اسلامی قائم‌شهر؛

بیش از ۸۰ درصد مراجعات شهروندان به شورا اشتغال است/جمع‌آوری شیرابه‌های زباله دغدغه چهل ساله شهر قائم شهر

غلامرضا میرزایی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مراجعات شهروندان به شورا اشتغال است، گفت: جمع‌آوری شیرابه‌های زباله دغدغه چهل ساله شهر قائم شهر است.

بیش از ۸۰ درصد مراجعات شهروندان به شورا اشتغال است/جمع‌آوری شیرابه‌های زباله دغدغه چهل ساله شهر قائم شهر

به گزارش خبرگزاری موج، سخنگوی شورای اسلامی قائم‌شهر برای جمع‌آوری شیرابه‌های زباله که دغدغه چهل ساله شهر است دورتادور محل دپوی زباله کانال حفر شد تا شیرابه‌ها در آن جمع و توسط پمپ به تصفیه خانه منتقل شود.

میرزایی با بیان اینکه بیشترین نگرانی در قائم‌شهر نبود فرصت شغلی است، اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد مراجعات شهروندان به شورا اشتغال و مساعدت مالی است و ضرورت کار و برنامه‌ریزی در این حوزه زیاد است و تنها با ایجاد فضای مناسب مهیا می‌شود.

وی به مشکلات شهر اشاره کرد و افزود: یکی از دغدغه‌های مهم این شهر کارخانه‌های نساجی به ویژه شماره یک بود چرا که صورت‌های مالی آنان زیان‌ده بود و سازمان خصوصی‌سازی در چندین نوبت به این نتیجه رسید که کارخانه واگذار شود و هزینه کردن برای آن زیاد بود و توجیه اقتصادی ندارد.

میرزایی تصریح کرد: در نهایت نساجی به مزایده عمومی گذاشته شد ولی کسی حاضر نشد حدود ۴۰ میلیارد تومان بدهی این کارخانه به ادارات دولتی و اشخاص داشت را تقبل کند و به شهرداری واگذار شد.

سخنگوی شورای شهر قائم‌شهر با بیان اینکه از نظر قانونی اینکه شهرداری بتواند متولی کارخانه باشد امکان‌پذیر نیست، اظهار کرد: ادامه کار برای نساجی که نیاز به بازسازی داشت با وجود بدهکاری ها وجود نداشت و به سازمان دهیاری‌ها واگذار شد.

میرزایی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در این زمینه اعلام آمادگی کرد و توسط سازمان خصوصی‌سازی تأیید شد و توافقاتی با سرمایه‌گذار مشهدی به عمل آمد.

وی تصریح کرد: در طول این مدت ۱۳ میلیارد تومان بدهی بابت پرداخت حقوق و بازسازی دستگاه‌ها بر گردن شهرداری افتاد و قرار شد سرمایه‌گذار این بدهی‌ها را تقبل کند.

میرزایی با بیان اینکه قرار شد تا این سرمایه‌گذار قدر و سهم شهرداری را از نساجی پرداخت کند، اظهار کرد: حدود دو هکتار و اندی از کل مساحت زمین سهم شهرداری است و بعد از انتقال کارخانه به مکان جدید سرمایه‌گذار باید برای ساخت و ساز پروانه بگیرد تا عواید آن به شهروندان برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه