English

ممنوعیت فعالیت کمباین‌ های بدون کارت معاینه فنی در مازندران

مدیر عامل اتحادیه کمباین داران مازندران بیان داشت: فعالیت کمباین‌ های بدون کارت معاینه فنی در مازندران ممنوع است.

ممنوعیت فعالیت کمباین‌ های بدون کارت معاینه فنی در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، برزو بابایی با بیان اینکه کمباین‌ های چینی زودتر از موعد مقرر مستهلک می‌ شوند و برای جلوگیری از ریزش بیش از حد هر سال باید معاینه فنی دریافت کنند، گفت: اتحادیه کمباین داران مازندران با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی و راهنمایی و رانندگی از فعالیت کمباین‌ های بدون کارت معاینه فنی جلوگیری می‌ کند.

وی  به وجود ۴ هزار و ۳۰۰ دستگاه کمباین در مازندران اشاره کرد و افزود: اگر صاحبان کمباین‌ ها اقدام به گرفتن معاینه فنی نکنند، از سال آینده علاوه بر جلوگیری از تردد آنان، از سهیمه سوخت یارانه‌ ای نیز محروم می‌ شوند.

مدیر عامل اتحادیه کمباین داران مازندران با بیان اینکه کشاورزان از کمباین‌ های دارای معاینه فنی استفاده کنند، افزود: از آنجایی برخی از کمباین‌ های وارداتی چینی برای شالی‌ هایی با قد ۵۰ تا ۶۰ سانتی متری ساخته شد، اما قد شالی رقم طارم محلی مازندران ۱۲۰ تا ۱۳۰ سانتی متری است، ریزش وجود دارد.

وی با بیان اینکه با تلاش سازمان جهاد کشاورزی و همکاری بانک کشاورزی مازندران ازسال ۹۲ تا کنون ۳ هزارو ۱۰۰ دستگاه کمباین مخصوص برداشت برنج، با تسهیلات ارزان قیمت وارد استان شده است، گفت: ۸۰ درصد قیمت کمباین به صورت تسهیلات با سود ۱۵ درصد و باز پرداخت ۵ و ۷ ساله است.

بابایی تعداد کمباین‌ های مخصوص گندم در مازندران را هزارو ۲۰۰ دستگاه اعلام کرد و افزود: از آنجایی که ۷۰ درصد کمباین‌های گندم بیش از ۱۵ سال عمر دارند، داشتن معاینه فنی این کمباین‌ ها ضروری است.

۸۰ درصد کمباین‌ های مازندران شناسنامه دارند و ۶۰ درصد از صاحبان آن‌ها نیز عضو اتحادیه کمباین داران مازندران هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه