English

آماده‌باش ناجیان غریق طی تعطیلات اخیر در مازندران

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران گفت: بیش از ۹۲۰ ناجی،۱۲۰ قایق موتوری، ۱۰۰ ناجی‌ داوطلب و ۱۰۰ جت اسکی با توجه به تعطیلات عید غدیر در نوار ساحلی مستقر شدند که حفاظت از جان‌ مسافران در سواحل‌ استان را برعهده دارند.

آماده‌باش ناجیان غریق طی تعطیلات اخیر در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، نقی کریمیان اظهار کرد: از آغاز طرح‌های سالم‌سازی دریا تاکنون 54 نفر در دریای مازندران غرق شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش یافت.

وی بیان کرد: طی این مدت 4 هزار و 29 نفر از خطر غرق شدن نجات یافتند که از این تعداد 237 نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مازندران اعزام شدند.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران با اشاره به آماده‌باش به ناجیان غریق با توجه به تعطیلات عید غدیر در سواحل استان، اضافه کرد: بیش از ۹۲۰ ناجی،۱۲۰ قایق موتوری،  ۱۰۰ ناجی‌داوطلب و ۱۰۰ جت اسکی در نوار ساحلی مازندران مستقر شدند که حفاظت از جان‌ مسافران در سواحل‌ استان را برعهده دارند.

این مسؤول ادامه داد: با توجه به تعطیلات عید غدیر و‌ ورود تعداد زیادی از هم‌وطنان به ساحلِ ‌مازندران لازم است مسافران و استفاده‌کنندگان از سواحل به‌منظور پیشگیری از هرگونه خطر غرق شدن، به توصیه‌های ناجیان غریق توجه کنند.

کریمیان با اعلام اینکه مسافران تنها در داخل طرح‌ها شنا کنند، اضافه کرد: به‌دلیل عدم حضور گروه امداد و ‌نجات، تحت هیچ ‌شرایطی در شب شنا نکنند.

وی با بیان اینکه افراد دریا را به هیچ‌ عنوان، برای  آموزش شنا انتخاب نکنند، اظهار کرد: اگر کسی در دریا گرفتار شد، تحت هیچ شرایطی اقدام به نجات نکنند و در این وضعیت اطلاع‌رسانى را در اولویت قرار دهند.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران اضافه کرد: افراد در صورت نبود گروه امداد هنگام غرق‌شدگی با طناب، تیوپ، تخته و یا درصورت نداشتن این وسایل، چند روسرى یا چادر با هم گره زده و به سمت غریق پرت کنند.

این مسؤول با اشاره به اینکه افراد چشم از فرزندان خود در سواحل برندارند، افزود: استفاده از وسایل بادی از جمله تیوپ و قایق بادی و سایر نیز پرهیز شود.

کریمیان با تأکید بر ضرورت توجه به هشدارها و توصیه‌های ناجیان غریق، گفت: امیدواریم افراد با توجه به توصیه‌ها و هشدارهای ناجیان سفری خوشی را تجربه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه