English

خیز مازندران برای ایجاد ۲۰۰ شرکت دانش بنیان جدید

رئیس پارک علم و فن آوری مازندران گفت : برای ایجاد 200 شرکت دانش بنیان در پردیس زیست فناوری استان در جویبار برنامه ریزی شده و منتظر حل مشکل زمین هستیم .

خیز مازندران برای ایجاد 200 شرکت دانش بنیان جدید

به گزارش خبرگزاری موج،علی معتمدزادگان در جلسه هماهنگی پارک علم و فناوری مازندران که در فرمانداری جویبار برگزار شد ، افزود : با تامین زمین حدود 12 و نیم هکتاری در جویبار و با برطرف شدن مشکل ، بزودی عملیات اجرایی پارک زیست فناوری مازندران در روستای ' عشیر سر پهناب ' آغاز می شود .

وی ایجاد این پارک را زمینه ساز ' اشتغالزائی بزرگ ' برای استان دانست و گفت که شرکت های دانش بنیان در زمینه کشاورزی و زیست محیطی دراین پارک فعالیت خواهند کرد.

معتمدزادگان با بیان اینکه فضای پارک زیست فناوری برای انجام امور تحقیقاتی در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می گیرد، افزود: با راه اندازی این فضا ، فعالیت های شرکت های دانش بنیان و صاحبان ایده در دانشگاهها آغاز خواهد شد.

رئیس پارک علم و فن آوری مازندران گفت : دستگاههای ذیربط از قبیل اداره ثبت اسناد ، آب ، برق ، گاز ، دهیاری و دیگر طرف های دخیل برای هرگونه همکاری اعلام آمادگی کرده اند و به محض تحویل گرفتن زمین ، فراهم کردن زیر ساخت های اولیه آغاز می شود.

وی یکی از مشکلات و سد راه آغاز عملیات اجرایی پارک زیست فناوری را مستقر بودن زمین دهیاری در ورودی زمین اخصتاص یافته برای پارک برشمرد و افزود : با هماهنگی صورت گرفته بنا شد تا دهیاری زمین خود را در اختیار ما قرار دهد و ما به ازای آن را از بخشی از قسمت انتهائی زمین پارک دریافت کند.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران وعده داد که طی هفته آینده پارک زیست فناوری تابلوگذاری شود.

ایجاد پارک زیست فناوری در مازندران با توجه به کشاورزی بودن این استان و نیاز ضروری به انجام فعالیت ها و امور تحقیقاتی در این باره در دستور کار قرار گرفت .

پارک زیست فناوری به فضایی با امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و تحقیقاتی گفته می شود که برای انجام امور تحقیقاتی در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می گیرد .

قرار است در پارک زیست فناوری مازندران آزمایشگاههای مختلفی برای تحقیقات در بخش های مختلف از جمله گلخانه هیدروفونیک (گلخانه کشاورزی گیاهان دارویی بدون خاک ) ایجاد شود.

پارک علم و فناوری مازندران در سال 1389 با چهار شرکت دانش بنیان راه اندزای شد و هم اکنون بیش از یکصد شرکت را زیر پوشش دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه