English

اعتیاد و تبدیل شدن افراد به غلام حلقه‌به گوش

اعتیاد به مواد مخدر، فرد معتاد را به برده‌ای تبدیل می‌کند و افسار بدبختی را بر گردنش می‌آویزد و او را به هر سمت و سویی که بخواهد می‌کشاند، فرد معتاد بی‌اختیار از مصرف مواد مخدر، خود و خانواده‌اش را به کام نابودی سوق می‌دهد و زندگی‌اش را با دستان خود به اعماق تباهی پرت خواهد کرد.

اعتیاد و تبدیل شدن افراد به غلام حلقه‌به گوش

به گزارش خبرگزاری موج، اعتیاد دیوی که با ظاهری خوش، باطن سیاه و تاریک خود را پشت نقابش پنهان کرده‌ است و تنها نیت شوم به آتش کشیدن زندگانی را در ذهن خود می‌پروراند.

نوعی بیماری مغزی مزمن و پیشرونده است که با وجود پیامدهای ناگوار مصرف موادمخدر، باز فرد معتاد را وا می‌دارد تا برای به دست آوردن آن ماده ویران‌کننده، خود را به هر دری بزند.

اعتیاد به مواد مخدر، فرد معتاد را به برده‌ای تبدیل می‌کند و افسار بدبختی را بر گردنش می‌آویزد و او را به هر سمت و سویی که بخواهد می‌کشاند، فرد معتاد بی‌اختیار از مصرف مواد مخدر، خود و خانواده‌اش را به کام نابودی سوق می‌دهد و زندگی‌اش را با دستان خود به اعماق تباهی پرت خواهد کرد و آثار مخرب این ماده، دامان بسیاری از افراد در جهان را آلوده کرده‌ است و ترس از فراگیری آن هر روز بیشتر می‌شود.

26 ژوئن مصادف با پنج تیرماه به روز مبارزه با موادمخدر نامگذاری شد و در ایران نیز هفته دوم تیرماه به هفته مبارزه با مواد مخدر شناخته می‌شود، مواد مخدر این روزها پیر و جوان، زن و مرد نمی‌شناسد و برای فریفتن افراد از هر رنگ و نقابی استفاده می‌کند.

عدم آگاهی درست خانواده‌ها برای پیشگیری از این ماده مخرب و واکنش صحیح در مواجهه با آن، از علل بسیار مهم میل جوانان و نوجوانان به مصرف این مواد است، از طرف دیگر برای مبارزه با این بلایی که هر روز شکلی نوین به ظاهر خود می‌دهد، باید تدبیر درستی اندیشید و سطح آگاهی افراد را از مدارس افزایش داد.

ایجاد مراکز درمانی با امکانات مناسب و پذیرفتن افراد معتاد پس از ترک مواد مخدر توسط جامعه نیز می‌تواند تا حد زیادی میل معتادان را به ترک، افزایش دهد.

اعتیاد، نقطه آغاز ورود به تمام مشکلات است و قرار گرفتن در مسیر آن، گام نهادن در راه شومی است که مقصدی جز تاریکی و تباهی نخواهد داشت، مقصدی که ابتدای راهش گرچه چراغانی است اما با بیشتر قدم گذاشتن در آن، تنها تکه‌های روح انسانی و ویرانی‌های به جا مانده از زندگی افراد، به چشم می‌خورد.

گاهی باید ویرانی‌ها را بیشتر نشان داد و دوری از مسیرهای تباهی را بیشتر به جوانان آموخت، گاهی با برنامه‌ریزی صحیح و آموزش در سنین پایین، می‌توان انحراف از مسیر درست زندگی را مانع شد و به آینده‌ای درخشان امید داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه