English

رشد نیافتن زنان مدیردرکشور نتیجه دیدگاههای جنسیتی از این قشر است

دبیر مجمع زنان اصلاح طلب مازندران بیان داشت : رشد نیافتن زنان مدیردرکشور نتیجه دیدگاههای جنسیتی از این قشر است که نبود زنان مدیر به اندازه کافی و مورد نیاز در جامعه از اثرات این نگاه می باشد .

رشد نیافتن زنان مدیردرکشور نتیجه دیدگاههای جنسیتی از این قشر است

به گزارش خبرگزاری موج،فرشته احمدی گفت : اعتماد به زنان در سپردن مسئولیت ها و مدیریت تاکنون در حد و اندازه معاون وزرا خلاصه شده است و امیدواریم در کابینه دولت دوازدهم ، وزارتخانه هایی همچون علوم ، بهداشت و آموزش و پرورش به زنان سپرده شود .

وی ادامه داد : رئیس جمهور با نگاه فارغ از جنسیتی و تاکید بر اصل شایسته سالاری استفاده از جوانان و بانوان را در برنامه کاری دولت جدید خود قرار داده است .

دبیر مجمع زنان اصلاح طلب مازندران با انتقاد از اینکه در دوره های گذشته برای سپردن مسئولیت به بانوان کم لطفی شد ، ادامه داد : رشد نیافتن زنان مدیردرکشور نتیجه دیدگاههای جنسیتی از این قشر است که نبود زنان مدیر به اندازه کافی و مورد نیاز در جامعه از اثرات این نگاه می باشد .

این بانوی فعال سیاسی مازندران گفت : در دوران حساس کشور از جمله هشت سال دفاع مقدس با اعتماد به مردان 20 یا 30 ساله و سپردن مسئولیت های بزرگ و مهم کشور در رده های وزیر ، معاون وزیر و استاندار به این قشر فرصت آزمون و خطا به آنان داده شد که اکنون شاهد تحویل مردان مدیر در جامعه هستیم .

وی خاطرنشان کرد : دولت دوازدهم با دادن فرصت های آزمون و خطا به زنان در پست های مدیریتی ، زنان مدیر آینده را به کشور تحویل خواهد داد .

احمدی گفت : زنان با طی کردن این مسیر به صورت پله پله و قانونمند ، توانمند و با تجربه می شوند و می بایست دراین جایگاه قراربگیرند .

وی از دوران دولت دوازدهم به عنوان دوران امیدوارکننده برای تحقق شعارهای استفاده بیشتر از توانایی و ظرفیت زنان نام برد وگفت : نباید حضور نیمی از جمعیت جامعه را نادیده گرفت .

احمدی ادامه داد : قانون اساسی 38 سال قبل بر نقش محوری زنان تاکید کرد به طوریکه در اصل 20 و 21 دولت را موظف به فراهم کردن بسترهای رشد زنان کرده است .

عضو هیات شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان مازندران از فعالیت دولت یازدهم به عنوان سرآغاز حرکت هایی برای بهره گیری از ظرفیت زنان نام برد و گفت : دولت یازدهم تلاش هایی در این زمینه داشته است که از آن جمله در تدوین برنامه ششم عدالت جنسیتی است که قابل تقدیر است اما کافی نیست .

وی پررنگ شدن موضوع استفاده از ظرفیت و توانایی زنان در بخش های مدیریتی و تصمیم گیری کشور به عنوان یکی از نقاط امیدبخش در دولت دوازدهم برای این قشر نام برد و گفت : این دولت تلاش دارد تا از بیان نمادین و شعاری استفاده از زنان درعرصه های مدیریتی و تصمیم گیری خارج شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه