English

تخصیص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض به کشاورزان و باغداران مازندرانی

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی از تخصیص 30 میلیارد تومان اعتبار بلاعوض و پرداخت تسهیلات با در صد سود پایین به کشاورزان و باغداران خبر داد و گفت: ممنوعیت واردات برنج از مردادماه الی آذر مورد تأکید است.

تخصیص 30 میلیارد تومان اعتبار بلاعوض  به کشاورزان و باغداران مازندرانی

به گزارش خبرگزاری موج، ولی‌الله نانواکناری اظهار کرد: بی‌تردید کشاورزی در مازندران از وجوه مختلف اقتصادی، اجتماعی، اشتغال‌زایی و حتی امنیتی درخور توجه و اهمیت ویژه هستند.

وی با بیان اینکه این مسئله برای مسؤولان که خود سرمست عطر برنج و دلباخته بوی بهار نارنج هستند، معنایی فراتر دارد، افزود: کشاورزی، هم داستان شدن با زمین، آفتاب و گیاه و طلب برکت و رزق از درگاه خداوند، بخشی از هویت هر مازندرانی است.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به همین دیدگاه، همکاران ما در شهرها و بخش‌های مختلف شهرستان‌های منطقه و همچنین در مجلس و دولت، مصمم به تقویت و حمایت از کشاورزی به عنوان محور اصلی توسعه پایدار در استان مازندران هستند.

این مسوول با اشاره به اینکه پیگیری‌های جدی و مستمر در حذف مالیات از برنج و همه محصولات کشاورزی، بیان کرد: لایروبی 65 کیلومتر از انهار از سردهنه احمدچاله‌پی تا کانال‌های آبرو در منطقه پایین‌دست بابلسر و فریدونکنار که در 40 سال اخیر بی‌سابقه بود، انجام شده است.

نانواکناری با تأکید بر اینکه لایروبی انهار روستای گالش‌‌کلا که گرفتگی و رسوبات انهار و کانال‌های زهکشی در این روستا منجر به سیلاب شده بود، را نیز داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: آغاز عملیات ساماندهی و احداث سد حاشیه‌ای و دریچه بتنی سردهنه احمدچاله‌پی با اعتبار  20 میلیارد ریال محقق شده است.

وی با بیان اینکه جلسات و تلاش‌های بی‌وقفه در راستای پرداخت خسارت باغداران خسارت‌دیده استان با مسؤولان دولتی از جمله معاون رئیس‌ جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه، به تخصیص 30 میلیارد تومان اعتبار بلاعوض و پرداخت تسهیلات با درصد سود پایین به کشاورزان و باغداران منجر شد، ادامه داد: حمایت جدی از طرح یکپارچه‌سازی اراضی شالیزاری در حوزه انتخابیه و برای نمونه طرح جاری در روستای عزیزک بابلسر که باعث کاهش هزینه تولید و افزایش درآمد سرانه کشاورزی می‌شود، بخشی از این اقدامات و دغدغه‌مندی است.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کنترل واردات برنج و تصویب ممنوعیت واردات برنج از مردادماه لغایت آذر در مجلس که با همکاری مناسب دولت موجب افزایش قیمت خرید برنج از کشاورزان شده است و از نتایج همکاری و نگرانی مشترک مجلس و دولت بوده که خود تضمین دیگری بر رونق کشاورزی در استان است.

نانواکناری ابراز امیدواری کرد با همت کشاورزان، حمایت به موقع و راهبردی مسؤولان دولتی مانند ارائه تسهیلات مکانیزاسیون که در حال حاضر توسط دولت در سطح گسترده ارائه می‌شود و ورود جوانان تحصیل‌کرده، متخصص و پر انرژی به بخش کشاورزی زمینه توسعه هرچه بیشتر این خاک زرخیر فراهم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه