English

یادداشتی از حسن شیرزاد :

جایگاه ویژه رسانه در دوره مدیریتی طاهایی براستانداری مازندران / دورانی که تکرار نشد

استان مازندران همواره ازجمله استانهایی که درحوزه رسانه و فعالیتهای مرتبط با آن در سطح کشور شناخته شده است.

جایگاه ویژه رسانه  در دوره مدیریتی طاهایی براستانداری مازندران / دورانی که تکرار نشد

به گزارش خبرگزاری موج، جایگاه رسانه ازمنظر مقامات ارشد استان مازندران گاها دچارفرازونشیب هایی میگردید که متاثر ازنوع نگاه و دیپلماسی انها نسبت به رسانه هابود

دکتر غلامرضا انصاری ،استانداردوره اصلاحات درمازندران  که مردی از جنس رسانه بود وظرفیت های آنرا میشناخت اولین بار نسبت به تخصیص زمانبندی خاصی جهت دیداربا خبرنگاران اقدام نمود به نحوی که بعدازظهر سه شنبه ها فرصتی بودتا هر خبرنکاری بتواند مستقیما باوی دیدارکند.

ارتباط مستقیم با استاندار درآن سطح برای رسانه ها ایجادنگردید تا دوران استانداری سیدعلی اکبرطاهایی ، من که خصوصا ازسال78 به عنوان نماینده خبرگزاری ایسنا عضوکمیته های اطلاع رسانی استانداری بودم قبل از وی استانداری را نمیشناسم که تااین حد به دیدن خبرنگاران رفته باشد وباآنها ارتباط مستقیم تلفنی برقرارنموده و مشکلاتشان را جویا گردد..البته  کشاورزیان ازدیگر استاندار ان دولت اصلاحات ، و رحمانزاده ومحمدرضا صالحی ازسرپرستان استانداری مازندران در برهه اصلاحات  نیز  بسیار اهل  ارتباط با صاحبان   رسانه بودند،حتی یادم می آید که  میگفتند البته ،صالحی که درمقطعی سرپرستی استانداری مازندران رابعهده داشت شخصا کارمدیریتی دررسانه را تجربه کرده بود.

اماطاهایی ازجمله معدود مدیرانی  بود  که رسانه ها بسیارخوب وتخصصی میشناخت وحتی از کیفیت ومحتوای رسانه و تیراژو فروش و حتی اعضای هیات تحریریه ان اطلاع کافی داشت .

طاهایی درادبیات فردی توانمند بود به نحوی که مطالبش نیاز به ویرایش نداشت و ذوق ادبی و هنری اش ازاو مدیری خاص ساخته بود و استادی که در بیان مطالب هنگام ارائه بکارمیبرد ،بی بدیل ترین وجذاب ترین سخنرانی هارا رقم می زد.طاهایی که زنرال استاندارهای کشوربود تسلط کافی به تمامی امورداشت ،چراکه هم درمجلس ودرکسوت نماینده مردم ،وضع قانون را تجربه کرده بود وهم درمقام معاون وزیر کارف فرایندهای اجرایی مصوبات استانها در وزارتخانه ها را لمس کرده بود..

سال 92 به دیدار مردی که از بیماری دیابت چشم هایش راازدست داده رفتم خاطره ای برایم تعریف کرد که مصداق دیگری از شخصیت بزرگ طاهایی داشت ،جنبه ای از شخصیتش که اورا استاندار قلبها کرده است، ان مردبرایمان تعریف کرد درمجله چشمه توسعه ،مشکل خودم را ذکرکرده بودم که به من گفتند استاندار مازندران درصددرفع مشکل شماست ومن تعجب کردم که وی درمقام عالی ترین نماینده دولت دراستان چطوردر نشریات مشکلات ودرددل های مردم را مطالعه میکند.

اما طاهایی پس ازانکه دردولت تدبیروامید به وزارت کاررفت ودرسمت معاونت حقوقی وامور مجلس مشغول به خدمت گردید بازهم از ارتباط با خبرنگاران و پیگیری مشکلاتشان دست برنداشت و نشان دادکه ارادتش به اصحاب رسانه خالصانه و منبعث از شخصیت معنویش است.

ازدیگر خصوصیات بارز مهندس طاهایی شخصیت فراجناحی اوبود ،همین ویزگی وی بود که محبوبیت زیادی راازتمام گروهها متوجه اونمود و دلیل دیگری بر بهره گیری اوازعلم ارتباطات ورسانه بود.

کاش همه مدیران استان هم به مانند طاهایی درددل های مردم را پیگیری کنند تاحداقل اگرنمیتوانند مشکلشان را حل کنند ،ابراز همدردی را به مردم درجامعه مردمسالار  نشان دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه