English

ادامه سیاست های ضد کرملین اوکراین

سرویس بین الملل- دولت غربگرای اوکراین به مخالفت های خود علیه روسیه ابعاد تازه تری داد.

ادامه سیاست های ضد کرملین اوکراین

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از اسپوتنیک، دولت اوکراین در یک اقدام خصمانه علیه روسیه اعلام کرد که رسانه های این کشور را به مدت سه سال مورد تحریم خود قرار می دهد.
این اقدام اوکراین در شرایطی است که این کشور مورد حمایت غرب و یکی از جمهوری های تازه استقلال یافته اتحاد جماهیر شوروی همواره مخالفت خود را با کرملین افزایش می دهد. التبه اقدامات اوکراین با سیاست های تحریک آمیز غرب صورت می گیرد.

سفیر اوکراین در ایران در رابطه با اظهارات ترامپ درباره مسائل اوکراین و روسیه معتقد است که مواضع رئیس‌جمهور جدید آمریکا بعد از ورود به کاخ سفید تغییر پیدا کرده است.

«سرگئی بوردیلیاک» سفیر اوکراین در ایران، در توضیح اینکه "آیا ترامپ از پشتیبانی اقدامات اتحادیه اروپا و اوکراین در برابر روسیه دست خواهد کشید؟" گفت: امروز در بسیاری از محافل سؤال اصلی صاحب نظران، کارشناسان و روزنامه نگاران این است که "ترامپ کیست و اهداف او در زمینه سیاست خارجی آمریکا چیست؟" اما واقعیت این است که در  حال حاضر پیش‌بینی سیاست خارجی آمریکا کمی دشوار است.

سفیر اوکراین در ادامه اظهارات خود خاطرنشان کرد: البته ما اوکراینی‌ها یک ضرب المثل داریم که می‌گوید "دربار نقش سلطان را بازی می‌کند". ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی خود چندین بار اعلام کرده بود که آماده گفت‌وگو با روسیه است، در حالی که مدتی بعد از ورود ترامپ به کاخ سفید، در مواضع او تغییراتی ایجاد شد، علاوه بر آن، مواضع معاون اول و برخی وزرای ترامپ  با اظهارات وی در زمان رقابت‌های انتخاباتی تفاوت دارد، در واقع برخی مسائل مانند مورد مذکور جنبه اصولی برای ایالات متحده آمریکا دارند و واشنگتن نمی‌تواند از این اصول بگذرد.

بوردیلیاک با اشاره به روابط تهران و کی‌یف، گفت: هیچ‌گاه کشور سومی نمی‌تواند بر مناسبات ایران و اوکراین تأثیر بگذارد و ما از مواضع ایران در زمینه استقلال و تمامیت ارضی اوکراین خشنود هستیم و به آن احترام می‌گزاریم.

وی افزود: تلاش برای گسترش مناسبات از طریق انجام گفت‌وگوها در سطوح عالی، افزایش روابط اقتصادی برای دستیابی به تولید مشترک مانند تولید مجدد هواپیما در ایران و افزایش سهم ماشین‌سازی در تجارت دوجانبه، همچنین توسعه همکاری‌ مراکز علمی و فرهنگی دو کشور مانند افزایش تبادل دانشجو، از جمله اهداف و برنامه‌های سفارت اوکراین در تهران است، مثلاً در زمینه فرهنگی تلاش بر این است که برخی خیابان‌ها در اوکراین به نام مشاهیر ایرانی مانند فردوسی نامگذاری شود و در مقابل ایران نیز این اقدام را انجام دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه