English

نیمی از نخبگان مازندران ، بانوان هستند

رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران با اشاره به اینکه 12 هزار نخبه زیر پوشش این بنیاد قرار دارند، گفت: نیمی از این تعداد را بانوان استان تشکیل می دهند.

نیمی از نخبگان مازندران ، بانوان هستند

به گزارش خبرگزاری موج، محسن جهانشاهی در جلسه تخصصی بانوان مازندران که در ساری برگزار شد ، افزود : این آمار قابل توجه بانوان نخبه شامل رده های مختلف از دانش آموز ، دانشجو ، اساتید دانشگاهی و همچنین خارج از فضای دانشگاهی و مدرسه ای است .

وی ادامه داد : همچنین بیش از 70 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی رشته های علوم پایه و مهندسی در کشور و بالتبع در استان مازندران را بانوان به خود اختصاص داده اند .

رئیس بنیاد نخبگان مازندران که وجود این تعداد بانوی نخبه در استان را نیازمند برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت های آنها دانست ، گفت : نباید به این بانوان بی تفاوت بود و باید برای استفاده از نقش این قشر برای برنامه ریزی آنها صورت بگیرد .

وی به برنامه ریزی بنیاد نخبگان مازندران برای بهره گیری از ظرفیت و توانایی زنان استان اشاره کرد و افزود: این بنیاد در نظر دارد با اجرای طرح 'راهکارهای ایجاد و تقویت کسب و کارهای کوچک با محوریت بانوان تحصیلکرده ' از این توان و پتانسیل استفاده بکند .

به گفته جهانشاهی در چهار مرحله ایجاد بانک اطلاعات ، آموزش ، ارائه تسهیلات و پشتیبانی این طرح شکل اجرایی به خود خواهد گرفت .

وی گفت : در مرحله ایجاد بانک اطلاعات شناسایی پتانسیل طبیعی مناطق ، افراد تحصیلکرده انجام می شود و در مرحله بعدی یعنی آموزش ، نیازهای آموزشی بانوان برای چگونگی انجام فعالیت های درآمدزا به آنها آموزش داده می شود .

جهانشاهی اضافه کرد : براساس اطلاعات جمع آوری شده ، ارائه تسهیلات بانکی کم بهره ، حمایت های اداری و کمک های بلاعوض و جبران خطرپذیری به بانوان در مراحل اجرای این طرح ارائه می شود .

براساس مصوبه امروز جلسه تخصصی بانوان مازندران ، بنیاد ملی نخبگان استان موظف است تا تعدادی از طرح های اشتغالزای بانوان را طی روزهای آینده تهیه و به این کارگروه اعلام بکند تا مقدمات و تمهیدات لازم برای اجرای آن پیاده شود .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه