English

نقش آموزش‌های مهارتی در تحقق اقتصاد مقاومتی کلیدی و محوری است

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید هاشمی نژاد بهشهر گفت: نقش آموزش‌های مهارتی در تحقق اقتصاد مقاومتی کلیدی و محوری بوده و می‌توان با ارائه آموزش با کیفیت، زمینه تولید داخلی و اشتغال پایدار را به ارمغان آورد.

نقش آموزش‌های مهارتی در تحقق اقتصاد مقاومتی کلیدی و محوری است

به گزارش خبرگزاری موج، رامین کیانی ارتقای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را برای اعتلای کشور، بسیار ارزشمند دانست و افزود: ترویج فرهنگ مهارت آموزی جهت برون رفت از معضل بیکاری امری ضروری است و برای رسیدن به اهداف توسعه و اشتغال پایدار در شهرستان بهشهر باید گام‌های اساسی برداشته شود.

کیانی تاکید کرد: نقش آموزش‌های مهارتی در تحقق اقتصاد مقاومتی کلیدی و محوری بوده و می‌توان با ارائه آموزش با کیفیت، زمینه تولید داخلی و اشتغال پایدار را به ارمغان آورد.

وی یکی از راه‌های ایجاد اشتغال مهارت آموزی دانست و گفت: مهم‌ترین رسالت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه مهارت‌های مختلف برای افراد جویای کار بوده که انتظار می‌رود مسئولین و والدین در سوق دادن جوانان جویای کار به مراکزآموزش فنی و حرفه ای گام‌های موثرتری بردارند.

وی با اعلام اینکه در سه ماهه نخست سال جاری ۳۰۰ نفر از متقاضیان آموزش‌های مهارتی را در مرکز ثابت شهید هاشمی نژاد فرا گرفتند، یاد آور شد: این آموزش‌ها در رشته‌های نصب دوربین‌های مدار بسته، تعمیرات لپ تاپ، پرورش ماهی، برق صنعتی، تعمیرکار پکیج و شوفاژگازی، تعمیر لوازم گاز سوز، پرورش قارچ دکمه ای، PLC، مکانیک و برق خودرو، دوزنده کیف‌های چرمی، جوشکاری و... بوده است.

کیانی همچنین حوزه فعالیت‌های این مرکز را در چهار بخش صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر عنوان کرد و افزود: سال گذشته هزار و ۵۰۰ نفر در مرکز ثابت و ۳۱۰۰ نفر در ۴۸ آموزشگاه آزاد (بخش خصوصی) در سطح شهرستان بهشهر آموزش‌های فنی و حرفه ای را فرا می‌گیرند.

این مسوول افزود: تعهد آموزشی بخش دولتی این مرکز در سال جاری ۴۲۹ هزار نفر- ساعت می‌باشد که طی سه ماهه نخست سال جاری ۱۱۶ هزار نفرساعت آن اجرایی شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۴۸ آموزشگاه آزاد در شهرستان خاطرنشان کرد:۴۳ آموزشگاه‌های آزاد مختص خواهران، ۱ آموزشگاه مختص برادران و ۴ آموزشگاه دومنظوره در حال حاضر در شهرستان فعال می‌باشد.

کیانی با اشاره به اینکه طی سه ماهه نخست سال جاری تعداد ۱۹ مورد نظارت و بازرسی از آموزشگاه‌های آزاد بهشهر، خلیل شهر و رستمکلا انجام شد، افزود: طی مدت مشابه ۳۰ کارت مدیریت و مربیگری صادر شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه