English

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان خبر داد:

جشنواره فیلم کوتاه با موضوع کسب و کار برگزار می شود

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه با موضوع کسب و کار و با محوریت اقتصاد مقاومتی خبر داد.

جشنواره فیلم کوتاه با موضوع کسب و کار برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، جلالی در تشریح این خبر اظهار کرد: این جشنواره، در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در برگیرنده یک محور کارآفرینی و مدیریت کسب و کار و با هدف شناسایی کسب و کار و نشان دادن جایگاه مهارت آموزی برگزار می شود، مستندسازی های کسب و کار ارسال شده به دبیر خانه جشنواره در یک زمان سه دقیقه ای که استاندارد فیلم سازی است ارائه می شود.

جلالی در ادامه با اشاره به این که بعضی از مشاغل که در گذشته برحسب نیاز و با توجه به فرهنگ، تمدن و بواسطه دانش و هنر بومی شکل گرفته اند به دلیل عدم توجیه اقتصادی، مهارت آن به افراد دیگر منتقل نشده و در حال زوال و نابودی هستند، اظهار کرد: مستند سازی و ارائه آن نیز با هدف حفظ و احیای جایگاه خاص این گونه مشاغل انجام می شود.

وی تصریح کرد: این موضوع علاوه بر این که از ناپدید شدن حرفه جلوگیری می کند، می تواند بع عنوان مبنایی برای پایه ریزی مشاغل متنوعی استفاده شود. در واقع علاوه بر ضرورت حفظ و احیای این مشاغل، اینها مشاغلی پتانسیل برای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال هستند.

وی افزود: مستندسازی های کسب و کارها در دو بخش ارائه می شود، در واقع هر شخص در جامعه با کسب و کار کوچک و یا بزرگ می تواند از دریچه دوربین حرفه خود را به مخاطبین معرفی کند، یا این که ممکن است کسب و کار را شخص سومی که فقط یک بازدید کننده است به مخاطبین ارائه دهد.

به گفته مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، یکی از کاستی های سازمان آموزش فنی و حرفه ای و در واقع جامعه ما عدم اطلاع کافی از رسالت آموزش های فنی و حرفه ای که بصورت رایگان و یا با حداقل هزینه برای عموم ارائه می شود است، این جشنواره ابزاری برای رواج فرهنگ مهارت آموزی و تحقق شعاریک شهروند یک مهارت است.

جلالی تصریح کرد: جشنواره فیلم کوتاه کسب و کار با تعامل روابط عمومی شهرداری اصفهان، مرکز علمی کاربردی فنی و حرفه ای اصفهان و کاشان، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اصفهان، کانون مساجد استان اصفهان و صنایعی مانند مجتمع فولاد مبارکه، گروه صنایع غذایی نامی نو وشرکت آنیل رسانه برتر برگزار می شود.

وی بیان کرد: حضور این مجموعه در کنار یکدیگر علاوه بر نقش آفرینی مادی و معنوی احتمالی برای مشاغل مختلف، ابزاری برای ارزیابی و مقایسه از میزان اشتغالی زایی برحسب سرمایه گذاری است. در واقع این جشنواره سنگ محکی برای اشتغال زایی مشاغل کوچک و بزرگ نیز فراهم خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی