English

نماینده مردم بابل در مجلس:

دولت برنامه لازم برای جلوگیری از واردات برنج در موعد عرضه داخلی داشته باشد

علی نجفی از وزرای جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت درخواست کرد از هم اکنون نسبت به کنترل بازار خرید و فروش برنج و تمهید سازکارهای لازم برای جلوگیری از واردات در موعد عرضه برنج داخلی اهتمام لازم را داشته باشند تا کشاورزان و برنج کاران مظلوم و محروم، متضرر نشوند و آنچه که به رنج حاصل می شود، به ثمن بخس فروخته نشود.

دولت برنامه لازم برای جلوگیری از واردات برنج در موعد عرضه داخلی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری موج، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی امروز در نطق اضطراری خود در مجلس بیان داشت:مردم ایران در روز 29 اردیبهشت حماسه دیگری خلق کرده اند.

وی افزود:این حماسه با هدایت و حمایت داهیانه مقام معظم رهبری و هوشمندی شما مردم رقم خورد و ضمن تشکر از همه عوامل برگزاری انتخابات و تبریک به رئیس جمهور محترم و تجلیل از مشارکت بالای مردم در انتخابات، شایسته است برخی با طرح مسایلی همچون رای حلال و غیرحلال، موجب تفرقه و تشویش اذهان عمومی نشوند و در شرایط حساس منطقه ای و بین المللی به همبستگی و وحدت ملی بیفزایند.

علی نجفی اظهار داشت: از رئیس جمهوری نیز انتظار می رود در تشکیل کابینه جدید، صدای مردم شنیده شود و جوانگرایی، کارآمدی و انتخاب تیم قوی در استانها مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده مردم بابل گفت: مبانی اقتدار ایران مردم و ارزشهای والای نظام است و همزمان با تلاش امریکا و همپیمانان منطقه ای برای ائتلاف سازی، مردم ایران با حضور در انتخابات و رای مجدد به روحانی، پیام صلح و امنیت به دنیا دادند ومردم ایران به جهانیان نشان دادند که اقتدار ایران در مردم سالاری دینی، در اتکا به ارزشها و آرمان ها و در همبستگی آنهاست نه اتکا به قدرتهای خارجی!

وی اظهار داشت: همچنان که بارها تاکید شد، بیکاری جوانان یکی از مهمترین آسیب ها و تهدیدات بشمار می رود. امیدوارم در اسرع وقت دولت لایحه جامع مقابله با بیکاری را به مجلس ارائه نماید.

نجفی گفت:در این راستا تسریع در روند تصویب لایحه حمایت از رونق اشتغال در مناطق روستایی و عشایری ازطریق اختصاص مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی می تواند به توسعه آبادانی و رونق تولید در مناطق روستایی کمک کند.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران بیان کرد: همچنانکه که در نطق های قبلی تسریع و تاکید کرده ام متاسفانه مشکل پسماند در استان مازندران، مخاطرات جدی برای سلامت مردم، برای محیط زیست و فرآیند توسعه بوجود آورده است. باتوجه به پراکندگی و فقدان تمرکز در مسئولیت مقابله با این معضل اساسی، پیشنهاد می کنم تشکیل سازمان ملی مدیریت پسماند در دستور کار قرار بگیرد تا بصورت مستمر نسبت به حل و مدیریت و کنترل این مشکل اقدام نماید.

وی در ادامه از وزرای جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت درخواست کرد از هم اکنون نسبت به کنترل بازار خرید و فروش برنج و تمهید سازکارهای لازم برای جلوگیری از واردات در موعد عرضه برنج داخلی اهتمام لازم را داشته باشند تا کشاورزان و برنج کاران مظلوم و محروم، متضرر نشوند و آنچه که به رنج حاصل می شود، به ثمن بخس فروخته نشود.

نجفی گفت: باتوجه به پیامدهای مخرب زیست محیطی، از وزارت صنعت و معدن و تجارت و شرکت شهرکهای صنعتی ایران درخواست می شود تا درخصوص استقرار تصفیه_خانه در شهرک صنعتی رجه بندپی شرق و ناحیه صنعتی بابلکنار در روستای چهره، تسریع نمایند.

نماینده مردم بابل ادامه داد: پیرو گفتگوها و پیگیری های قبلی، از وزیر راه و شهرسازی موکدا درخواست می کنم که بهسازی و تعریض محور موسوم به سپاه_دانش در منطقه لاله آباد را بصورت جدی در دستورکار قرار دهند تا شاهد خطرات و تصادفات و آبگرفتگی این محور مواصلاتی مهم نباشیم.

نجفی بیان داشت: از وزیر راه و شهرسازی و سازمان نوسازی و بهسازی شهرهای ایران، وفق صورتجلسه امضاء شده درخواست می شود نسبت به اجرای مفاد توافق مذکور درخصوص ساماندهی بابلرود تسریع نمایند.

وی افزود: به وزارت اقتصاد و دارایی پیشنهاد می کنم که در بابل با پیشینه بارفروش، بورس بین المللی محصولات دریایی راه اندازی شود.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران گفت:  وزیر جهاد کشاورزی یادآوری می کنم که حمایت از دامپروری یکی از ارکان مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است. متاسفانه توجه شایسته ای به دامپروری نمی شود.

نجفی اظهار داشت:بالا بودن نرخ اقلام مختلف نهاده های دامی، پایین بودن قیمت فراورده ها و محصولات دامی، فقدان صنایع تبدیلی، از اهم مشکلات در این بخش بویژه در شهرستان بابل است. شایسته است تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شود.

نماینده مردم شهرستان بابل اظهار داشت: از وزیر ورزش و جوانان درخواست می شود که در حمایت جدی تر از ورزش شهرستان بابل که در بسیاری از زمینه های ورزشی در سطح کشور و دنیا برند محسوب می شود، اهتمام لازم داشته باشد و با تاسیس ورزشگاه و استادیوم ورزشی مدرن، توجه لازم را در این خصوص داشته باشند.

نجفی در پایان بیان داشت:ضمنا برخی تصمیم گیری ها درخصوص تیم_فوتبال "خونه به خونه بابل" موجب نگرانی و تردید هواداران و مسوولین این تیم شده است که امیدواریم تجدیدنظر لازم در این خصوص بعمل آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه